ائل ایستر

ائل ایستر

ائل ایستر

ائل ایستر

دانشگاههای آفرقای جنوبی

عنوان:شرایط مهاجرت به کانادا


کشور بلژیک در قسمت غربی اروپا قرار دارد و یکی از اعضای پر قدرت اتحادیه اروپا به حساب می آید.تعدادی از نهاد ها و سازمان های بین المللی و اتحادیه اروپا در این کشور قرار دارد.بلژیک یکی از اعضای حوزه شنگن می باشد.پایتخت بلژیک بروکسل می باشد.مهمترین همسایگان بلژیک از سمت شرق آلمان و از سمت جنوب شرقی لوکزامبورگ و از سمت جنوب فرانسه می باشد.خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.در ۶۰٪ از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می‌شود و فرانسوی در ۴۰٪ مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می‌شود و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است. کمتر از ۱٪ مردم بلژیک آلمانی‌زبان‌اند و در شرق کشور زندگی می‌کنند. این گوناگونی زبانی تاکنون باعث تنش‌های سیاسی بسیاری در کشور بلژیک بوده و در دوره‌هایی همچنان یکپارچگی این کشور را تهدید می‌کند.

 نام بلژیک از نام لاتین که برای اکثر بخش‌های شمالی منطقه گُل‌نشین استفاده می‌شد یعنی «گاولیا بلژیکا» گرفته شده‌است. این نام لاتین خود برگرفته از گروهی از قبایل سلت است که قبیله بلژها نام داشتند. به لحاظ تاریخی، بلژیک قسمتی از کشورهای فروبوم بوده که شامل هلند و لوکزامبورگ نیز می‌شده‌است و پیشترها نواحی گسترده‌تری را نسبت به گروه کشورهای بنلوکس امروزی دربر می‌گرفته‌است.بلژیک از اواخر سده‌های میانه تا سدهٔ هفدهم، کانون بازرگانی و فرهنگی پر رونقی به شمار می‌رفته است. از سدهٔ شانزدهم تا انقلاب بلژیک در سال ۱۸۳۰ و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ‌های بسیاری بین قدرت‌های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان «میدان جنگ اروپا» لقب گذاری شده بود.بلژیک کشوری پادشاهی محسوب می گردد و در مقابل ، دارای دو وجهه ی ملی و دموکراسی پارلمانی است . بلژیک از معدود کشورهایی می باشد که رای دادن در آن اجباری است و از این جهت در جهان یکی از بالاترین آمار رأی‌گیری را دارا می باشد .

بلژیک از نظر آب و هوایی دارای تابستانهای نسبتاً خنک و زمستان هایی معتدل می باشد . بارندگی کافی در تمامی ایام سال در کشور بلژیک وجوددارد و معمولاً مناطق دور از دریا تابستانهای گرمتر و زمستانهای سردتری دارد.کنگو تا سال 1960 مستعمره بلژیک بود. کشورهای رواندا و برونئی هم تا سال 1962 میلادی مستعمره بلژیک بودند.در سال 1994 میلادی، پس از تغییر قانون اساسی این کشور دارای یک دولت فدرال شد. در قانون اساسی این کشور بلژیک کشوری فدرال توصیف شده که از سه جامعه فلاندرز زبان، آلمانی زبان و فرانسه زبان تشکیل شده است.

سیاست در بلژیک

پادشاه بلژیک آلبرت دوم است اما قدرت سیاسی محدودی دارد. در نظام بلژیک، نخست‌وزیر رئیس دولت است. این کشور دو مجلس سنا و شورای نمایندگان دارد.جهان هرکدام از جوامع و مناطق بلژیک بنا به وضعیت حقیقی و حقوقی خود، از نظر قانونگذاری و اجرای قانون به صورت مستقل عمل می‌کنند. به همین خاطر شورایی متشکل از رؤسای قانونی جوامع و مناطق وجود دارد که قوانین یکسانی را برای همه کشور تصویب می‌کند.هرکدام از سه جامعه بلژیک مسئولیت مسائل فرهنگی، آموزشی، زبانی و امور انسانی منطقه خود را دارند. مناطق سه گانه هم مسئولیت اقتصاد، انرژی، حمل‌ونقل و خدمات دولتی، برنامه‌ریزی شهری را به عهده دارند.کاری که دولت فدرال انجام می‌دهد تنظیم روابط خارجی، مسائل حقوقی و اموردفاعی است. دولت فدرال همچنین مسئولیت وضع قوانین کلی و تعیین خط مشی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را نیز به عهده دارد.به گزارش بی.بی.سی تنش بین دو گروه زبانی فرانسه و هلندی گاهی بالا می‌گیرد و گروه دست‌راستی هلندی خواهان استقلال منطقه فلندر می‌شود. با این حال رای‌گیری‌ها نشان می‌دهد اغلب بلژیکی‌ها طرفدار دولت فدرال هستند.

اقتصاد در بلژیک

بلژیک در یک منطقه بسیار صنعتی واقع شده است. اقتصاد بلژیک بر پایه بخش خصوصی می‌چرخد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2006 میلادی 5/342 میلیارد دلار بود. نرخ تورم در این کشور 8/1 درصد است.4/9 میلیون نفر نیروی کار دارد که یک درصد آنها در بخش کشاورزی، 5/24درصد در بخش صنعت و 74 درصد در بخش خدمات مشغول به کار هستند. نرخ بیکاری در این کشور 1/8 درصد است و چهار درصد مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

اقتصاد در بلژیک

صادرات بلژیک شامل ماشین آلات، مواد شیمیایی، الماس، آهن و مواد غذایی است که به کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، انگلستان ، آمریکا و ایتالیا صادر می‌شود.واردات به این کشور شامل ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، الماس (تراش‌نخورده)، مواد غذایی، محصولات نفتی و تجهیزات حمل‌و‌نقل است که از کشورهای هلند، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایرلند و آمریکا وارد می‌شود.وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور باعث شده تا این کشور هم در لیست متقاضیان مهاجرت به بلژیک قرار گیرد.

مردم بلژیک

جمعیت این کشور 10 میلیون و 392 هزار و 226 نفر در سال 2007 میلادی بود که میانگین سنی آنها 1/41 سال است. امید به زندگی در بلژیک 92/78 سال است.قانون اساسی بلژیک بر جدایی دین ازسیاست و دولت از کلیسا تاکید کرده است. به همین دلیل در کشور بلژیک دین رسمی وجود ندارد ولی کلیسای کاتولیک دربیشتر نقاط کشور نمایندگی دارد.

ارتباطات در بلژیک

در بلژیک 4.719 میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و 9.66 خط تلفن همراه. 25 ایستگاه تلویزیونی در آن فعال است. بلژیک بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی یک رسانه واحد دولتی ندارد، بلکه رسانه دولتی آن به دو بخش تقسیم می‌شود که هر یک رادیو و تلویزیون خود را دارد.95 درصد از بلژیکی‌ها از تلویزیون‌های کابلی استفاده می‌کنند که از این نظر رتبه اول را در دنیا دارند. سیستم تلویزیونی بلژیک قرار است تا سال 2011 میلادی به سیستم دیجیتال تبدیل شود.

 مهاجرت استرالیا - مهاجرت - استرالیا 

چینش جذاب وشکیل دکوراسیون ورودی منزل

عنوان: دکوراسیون لوکس و منحصربفرد منزل

تزیین بسیار زیبا و منحصربفرد اتاق کودک و طراحی آن از مهمترین نکاتی است که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید به آن توجه کرد.

اتاق کودک علاوه بر زیبایی و جذابیت باید به کودک حس آرامش و شادی بدهد. ایده های مختلف و جدیدی برای تزیین اتاق کودک وجود دارد که برخی از این ایده ها بسیار گران قیمت هستند. در این مطلب با تزیین اتاق کودک با وسایل ساده و ایده های نو آشنا می شویم. اتاق کودکان را می توان به شیوه های مختلفی تزیین کرد. وسایل ساده و ایده های نو و بکر می توانند علاوه بر تزیین اتاق کودک, حس شادی را به کودک منتقل کنند. فضای اتاق کودک و چیدمان وسایل درون آن دو مسئله بسیار مهم هستند که قبل از تزیین اتاق کودک باید به آن ها توجه نمود.

همه فرزندان رنگ های بچه گانه و طرح های خیلی شاد را دوست ندارند و ترجیح می دهند اتاقشان رنگ و بوی جوانی و بزرگسالی داشته باشد. صاحبان این اتاق هم از این دست کودکان هستند و همان طور که می بینید تزئینات کودکانه ای در دکور اتاق آنها وجود ندارد.

کاغذ دیواری با طرح جنگل و درخت، تختخواب های ساده با روتختی های متفاوت، مبلمان کوچک، نورپردازی زیاد، کمد دیواری با رنگ و طرح ساده و یک میز بلند و سراسری در گوشه ای از اتاق برای ایجاد فضای مطالعه و انجام تکالیف مدرسه، از ویژگی های این اتاق هستند.

نور اتاق کودک در دکوراسیونش بسیار موثر است. از مسائل مهمی‌ که در اتاق خواب کودک باید به آن توجه شود، وضعیت نور اتاق است. البته کودک درس‌خوان شما باید در اتاق خصوصی خود که معمولا تکالیف مدرسه را هم در آنجا انجام می‌دهد، نور کافی داشته باشد.یکی از مسائل مهمی‌که در اتاق خواب کودک باید به آن توجه شود، وضعیت نور اتاق است.

البته کودک درس‌خوان شما باید در اتاق خصوصی خود که معمولا تکالیف مدرسه را هم در آنجا انجام می‌دهد، نور کافی داشته باشد اما اهمیت نور، فراتر از خصوصیات فردی و شخصیتی کودک است.نور، عنصر لازمی‌است که هیچ کودکی – چه درس‌خوان و چه تنبل – نباید از آن محروم بماند و هر انسانی – چه کودک و چه بزرگسال – برای ادامه حیات به آن نیاز دارد.

اولین ایده ای که برای جای اسباب بازی ها به ذهن می رسد قطعا یک قفسه یا ویترین کف تا سقف با طرحی کودک پسند است که گوشه از اتاق پر از طرح و رنگ کودک بشیند و دانه دانه عروسک ها را به آغوش بکشاند، عموما این قفسه ها رنگ های روشن و شاد دارند که کودک را جذب خود می کند، همچنین این قفسه ها و ویترین ها می توانند دارای کشوهایی باشند که به شما درطبقه بندی و نظم دهی اتاق کودک کمک می کنند.

اگر اتاق کودک تان فضایی کوچک دارد و عملا جایی برای گذاشتن قفسه ها نیست، به شلف ها فکر کنید، شلف ها دیواری می توانند کاربرد های متفاوت داشته باشند، یکی از آن ها به عنوان کتابخانه استفاده می کند، شما هم می توانید ازآنها به عنوان جایی برای نگه داری عروسک ها بهره ببرید.

اگر بعد از همه این کارها باز هم با حجم بالای عروسک های کودک تان مواجه شدید، دیگر لوازم دکوری به دکوراسیون داخلی اتاق اضافه نکنید و به جای آن از خود همان لوازم و مبلمان داخل اتاق استفاده کنید، مثلا می توانید عروسک ها را مرتب و منظم روی تخت کنار هم بنشانیدشان.



دکوراسیون - دکوراسیون داخلی - دکوراسیون داخلی

درست کردن موبایل شامل آگاهی با اصول جامع و نحوه کار گوشیهای تلفن همراه می باشد

درست کردن موبايل شامل آشنايي با اصول کلي و طرز عملکرد گوشیهای موبایل مي باشد

همچنين شناساییبا تاريخچه تلفن - و اسباب تعميرگاه،سري بندي موبایل ها - نقشه خواني- شناخت بخش ها - قطعات گوشي ها و اقسام سيستم عامل هاو...ميباشد.

البته اين نکته لازم به ذکر است که تعميرات موبايل بدون اطلاعات الکترونيک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سيارمنجر به اشتباهات در تعميرات و عدم توانايي تعمير کار خواهد شد و تعميرکاري در کار خود پيشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونيکي و مخابراتي بخش هاي مختلف يک گوشي دست به تعمير آن بزند . زيرا گوشي تلفن همراه دستگاهي بيش از اندازه حساس ، پيشرفته و دقيق است که نمي توان به صورت تجربي و عملي تعميرات آن را انجام داد . بنابراين در دوره هاي کارورزي، بخش تعميرات موبايل زمان مفيدي است که شما به الکترونيک و مخابرات تسلط کافي داشته باشيد.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزش تعمیرات تبلت رابصورت حرفه ای برگزار می کند

از جمله ديگر فناوري هايي كه در دهه هاي اخير مورد استفاده قرارگرفته است، ويدئوكنفرانس وشبكه هاي چند منظور (مولتي مديا) است كه در دهه 1970توسط شركت ATST درنيويورك عرضه شد. در اين شبكه ها با بهره گيري از فناوري هاي سوئيچ TDM همگام باانتقال صورت بر روي يك زوج سيم ، تصوير و داده نيز منتقل مي شود در امكان كنترل از راه دور فراهم مي گردد.

IMT-2000 يك ارتباط موبايل پيشرفته براي تهيه سرويس هاي مخابراتي در مقياس جهاني، بدون در نظر گرفتن مكان شبكه و ترمينال استفاده شده است.

با يكپارچگي سيستم هاي موبايل زميني و ماهواره اي، انواع مختلفي از دسترسي بي سيم به صورت جهاني، شامل سرويسهاي موجود در شبكه مخابراتي ثابت وسرويس هايي كه براي استفاده كنندگان موبايل تعيين گرديده است، عملي شد . این سرویس استفاده از انواع ترمينال هاي موبايل را كه با شبكه هاي زميني يا ماهواره اي در ارتباط مي باشند و همچنين ترمينال هايي را كه براي كاربري ثابت و يا سيار طراحي شده است، امكان پذير مي نمايد.

ورود تلفن همراه در ایران

اما این فناوری تقریبا با تاخیر زیادی وارد کشور ما شد؛ 20سال پیش بود که روزنامه های منتشر شده، در نخستین صفحات خود آگهی ای را به چاپ رساندند که شاید در آن مقطع برای خیلی ها تعجب آور بود. تیتر آگهی های چاپ شده این بود: "فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی". خواندن همین تیترها نظرهای زیادی را به خود جلب کرد. تیرماه سال 1372 بود که ثبت نام تلفن همراه در کشور آغاز شد. اما به دلیل عدم استقبال در آن زمان توسط مردم، روند ثبت نام چندین ماه به طول انجامید؛ به نحوی که در نهایت شرکت مخابرات ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری به پست بکشانند، مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود. در آن زمان با تبلیغات فراوان و با شعار "با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید" تا اواسط سال 74 جمعا 9 هزار و 947 نفر ثبت نام کردند که در شهریور همان سال واگذاری ها آغاز و بلافاصله بعد از ثبت نام به پایان رسید. از این تاریخ به بعد، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که قیمت سیم کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای 30 میلیون ریال نیز می رسید. اولین آگهی که برای معرفی تلفن همراه آن زمان در روزنامه های سیاه و سفید اطلاعات و کیهان به چاپ رسید با این متن همراه بود. "شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد." در این آگهی آمده بود که 5 هزار شماره ثبت نام به عمل خواهد آمد و یک ماه بعد از ثبت نام واگذاری ها صورت می گیرد. این شبکه در آن زمان تنها محدوده تهران بزرگ را از شرق به سرخه حصار، از غرب به ابتدای عوارضی جاده کرج، از جنوب به بهشت زهرا و از شمال به ارتفاعات شمال تهران محدود می کرد و تنها از ساعت 8 صبح تا 8 شب قابل دسترس بود.

به طور کلی نخستین مرحله از راه اندازي پروژه تلفن همراه با ظرفیت سازی برای 9200 شماره در شهر تهران و با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گیرنده در ۲۴ ایستگاه رادیویی کلید خورد. پس از آن در 19مردادماه سال1373 با واگذاری 4 سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد .

پس از آن با توجه به استقبال مردم از اين پديده نو، برنامه ها و فعاليت هايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه، بر روی میز مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.

بدین ترتیب شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش ارتباطی از تهران به کل کشور بر آمد، به طوری که در سال ۱۳۷۴ تعداد تلفن های دایر شده به ۱۵۹۰۷ شماره افزایش یافت و شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند.

گسترش شبكه ارتباطات سيار در سالهاي بعد نيز ادامه يافت، به طوري كه در سال 1375 علاوه برشهرهاي ياد شده 28 شهر ديگر به اين شبكه پيوست. ضمن آنكه تعداد تلفن هاي داير شده در اين سال به 59967 شماره بالغ گشت و در پايان سال 1382 به 3449878 شماره رسيد.

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور در آن سال های ابتدایی ورود این فناوری به کشور حاشیه های جالبی را نیز در پیش داشت. با افزایش تعداد مشترکان و آن هم درحالی که در آن زمان چنین فناوری برای کاربران عجیب بود، اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با درج آگهی هایی در روزنامه های آن زمان اقدام به برگزاری کلاس آموزش آشنایی با نحوه استفاده از تلفن همراه کرد. همچنین اظهارات مقامات سیاسی کشور در آن زمان نیز پیرامون این فناوری شاید هم اکنون برای کاربران فعلی جالب باشد.

سپس برای فاز سوم توسعه، 4 ميليون و 590 شماره تلفن همراه واگذار شد که با 934.8 درصد رشد رو به رو شد و ضريب نفوذ تلفن همراه از 78/0 درصد در ابتداي فاز سوم به 7.50 درصد در انتهاي این فاز افزايش پيدا کرد و سه استان اول از نظر ضريب نفوذ در پايان این برنامه، تهران، اصفهان و يزد و نيز از نظر عملکرد واگذاري، تهران، اصفهان و فارس در مقام نخست قرار گرفتند.

بنا بــه پيشنهــاد شماره 100/13897 هيئت وزيـــران درجلسه مورخ 14/5/83 وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد مواد 2و4 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – مصوب 1379 و مصوبه شماره 76016/1901 مورخ 24/4/82 شوراي عالي اداري در اجراي بند ب ماده 1 قانون مذكور - با تجديد سازمان و تغيير نام و اصلاح اساسنامه مركز سنجش از دور ايران به شركت ارتباطات سيار، اساسنامه شركت را با سرمايه 2000ميليارد ريال تصويب نمود و کليه وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيار واگذار شد. با جدي شدن خصوصي سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال 1386، داراي «نام»، «نشان»، «رنگ» و «شعار» تجاري وي‍ژه خود شد. همچنین در سال 1389 پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

در ادامه نیز در راستای سیاست برخورداری ساکنان شهرهای کوچک و بزرگ از امکانات ارتباطی، تعداد شهرهای تحت پوشش تلفن همراه در پایان سال ۸۲ به ۶۶۷ شهر و در اواسط سال ۹۱ به ۱۱۶۷ شهر رسیده است.

درست کردن گوشی حاوی آشنايي با اصول جامع و طرز عملکرد گوشي های تلفن همراه است

همچنين آگاهیبا تارخ مختصر تلفن -ابزار و لوازم کارگاه تعمیرات،سري بندي موبایل ها - نقشه خواني- شناخت قسمت ها - قطعات گوشي ها و اقسام سيستم عامل هاو...ميباشد.

البته اين نکته لازم به ذکر است که تعميرات موبايل بدون اطلاعات الکترونيک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سيارمنجر به اشتباهات در تعميرات و عدم توانايي تعمير کار خواهد شد و تعميرکاري در کار خود پيشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونيکي و مخابراتي بخش هاي مختلف يک گوشي دست به تعمير آن بزند . زيرا گوشي تلفن همراه دستگاهي بيش از اندازه حساس ، پيشرفته و دقيق است که نمي توان به صورت تجربي و عملي تعميرات آن را انجام داد . بنابراين در دوره هاي کارورزي، بخش تعميرات موبايل زمان مفيدي است که شما به الکترونيک و مخابرات تسلط کافي داشته باشيد.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزش تعمیرات موبایل رابصورت حرفه ای برگزار می کند

از جمله ديگر فناوري هايي كه در دهه هاي اخير مورد استفاده قرارگرفته است، ويدئوكنفرانس وشبكه هاي چند منظور (مولتي مديا) است كه در دهه 1970توسط شركت ATST درنيويورك عرضه شد. در اين شبكه ها با بهره گيري از فناوري هاي سوئيچ TDM همگام باانتقال صورت بر روي يك زوج سيم ، تصوير و داده نيز منتقل مي شود در امكان كنترل از راه دور فراهم مي گردد.

IMT-2000 يك ارتباط موبايل پيشرفته براي تهيه سرويس هاي مخابراتي در مقياس جهاني، بدون در نظر گرفتن مكان شبكه و ترمينال استفاده شده است.

با يكپارچگي سيستم هاي موبايل زميني و ماهواره اي، انواع مختلفي از دسترسي بي سيم به صورت جهاني، شامل سرويسهاي موجود در شبكه مخابراتي ثابت وسرويس هايي كه براي استفاده كنندگان موبايل تعيين گرديده است، عملي شد . این سرویس استفاده از انواع ترمينال هاي موبايل را كه با شبكه هاي زميني يا ماهواره اي در ارتباط مي باشند و همچنين ترمينال هايي را كه براي كاربري ثابت و يا سيار طراحي شده است، امكان پذير مي نمايد.

ورود تلفن همراه در ایران

اما این فناوری تقریبا با تاخیر زیادی وارد کشور ما شد؛ 20سال پیش بود که روزنامه های منتشر شده، در نخستین صفحات خود آگهی ای را به چاپ رساندند که شاید در آن مقطع برای خیلی ها تعجب آور بود. تیتر آگهی های چاپ شده این بود: "فراخوان برای ثبت نام نخستین شبکه تلفن متحرک جیبی". خواندن همین تیترها نظرهای زیادی را به خود جلب کرد. تیرماه سال 1372 بود که ثبت نام تلفن همراه در کشور آغاز شد. اما به دلیل عدم استقبال در آن زمان توسط مردم، روند ثبت نام چندین ماه به طول انجامید؛ به نحوی که در نهایت شرکت مخابرات ایران و شرکت پست توافق کردند به کسانی که در این زمینه بازاریابی کنند و قادر باشند یک یا چند مشتری به پست بکشانند، مبلغی به عنوان پاداش پرداخت شود. در آن زمان با تبلیغات فراوان و با شعار "با تلفن همراه همیشه در مقصد هستید" تا اواسط سال 74 جمعا 9 هزار و 947 نفر ثبت نام کردند که در شهریور همان سال واگذاری ها آغاز و بلافاصله بعد از ثبت نام به پایان رسید. از این تاریخ به بعد، مردم ورود تلفن همراه به کشور را باور کردند؛ به طوری که هجوم متقاضیان به مخابرات و بازار به حدی رسید که قیمت سیم کارت در آن زمان گاهی اوقات به بالای 30 میلیون ریال نیز می رسید. اولین آگهی که برای معرفی تلفن همراه آن زمان در روزنامه های سیاه و سفید اطلاعات و کیهان به چاپ رسید با این متن همراه بود. "شبکه تلفن متحرک به دو صورت قابل نصب در خودرو به صورت دستی در اختیار متقاضی قرار داده می شود تا در حال تردد، توقف در منزل یا محل کار مورد استفاده قرار گیرد." در این آگهی آمده بود که 5 هزار شماره ثبت نام به عمل خواهد آمد و یک ماه بعد از ثبت نام واگذاری ها صورت می گیرد. این شبکه در آن زمان تنها محدوده تهران بزرگ را از شرق به سرخه حصار، از غرب به ابتدای عوارضی جاده کرج، از جنوب به بهشت زهرا و از شمال به ارتفاعات شمال تهران محدود می کرد و تنها از ساعت 8 صبح تا 8 شب قابل دسترس بود.

به طور کلی نخستین مرحله از راه اندازي پروژه تلفن همراه با ظرفیت سازی برای 9200 شماره در شهر تهران و با استفاده از ۱۷۶ فرستنده و گیرنده در ۲۴ ایستگاه رادیویی کلید خورد. پس از آن در 19مردادماه سال1373 با واگذاری 4 سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری، برای اولین بار عرضه رسمی سیم کارت در ایران آغاز شد .

پس از آن با توجه به استقبال مردم از اين پديده نو، برنامه ها و فعاليت هايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه، بر روی میز مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.

بدین ترتیب شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش ارتباطی از تهران به کل کشور بر آمد، به طوری که در سال ۱۳۷۴ تعداد تلفن های دایر شده به ۱۵۹۰۷ شماره افزایش یافت و شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند.

گسترش شبكه ارتباطات سيار در سالهاي بعد نيز ادامه يافت، به طوري كه در سال 1375 علاوه برشهرهاي ياد شده 28 شهر ديگر به اين شبكه پيوست. ضمن آنكه تعداد تلفن هاي داير شده در اين سال به 59967 شماره بالغ گشت و در پايان سال 1382 به 3449878 شماره رسيد.

افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه در کشور در آن سال های ابتدایی ورود این فناوری به کشور حاشیه های جالبی را نیز در پیش داشت. با افزایش تعداد مشترکان و آن هم درحالی که در آن زمان چنین فناوری برای کاربران عجیب بود، اداره تحقیقات و مطالعات اجتماعی روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با درج آگهی هایی در روزنامه های آن زمان اقدام به برگزاری کلاس آموزش آشنایی با نحوه استفاده از تلفن همراه کرد. همچنین اظهارات مقامات سیاسی کشور در آن زمان نیز پیرامون این فناوری شاید هم اکنون برای کاربران فعلی جالب باشد.

سپس برای فاز سوم توسعه، 4 ميليون و 590 شماره تلفن همراه واگذار شد که با 934.8 درصد رشد رو به رو شد و ضريب نفوذ تلفن همراه از 78/0 درصد در ابتداي فاز سوم به 7.50 درصد در انتهاي این فاز افزايش پيدا کرد و سه استان اول از نظر ضريب نفوذ در پايان این برنامه، تهران، اصفهان و يزد و نيز از نظر عملکرد واگذاري، تهران، اصفهان و فارس در مقام نخست قرار گرفتند.

بنا بــه پيشنهــاد شماره 100/13897 هيئت وزيـــران درجلسه مورخ 14/5/83 وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و به استناد مواد 2و4 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران – مصوب 1379 و مصوبه شماره 76016/1901 مورخ 24/4/82 شوراي عالي اداري در اجراي بند ب ماده 1 قانون مذكور - با تجديد سازمان و تغيير نام و اصلاح اساسنامه مركز سنجش از دور ايران به شركت ارتباطات سيار، اساسنامه شركت را با سرمايه 2000ميليارد ريال تصويب نمود و کليه وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيار واگذار شد. با جدي شدن خصوصي سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال 1386، داراي «نام»، «نشان»، «رنگ» و «شعار» تجاري وي‍ژه خود شد. همچنین در سال 1389 پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.

در ادامه نیز در راستای سیاست برخورداری ساکنان شهرهای کوچک و بزرگ از امکانات ارتباطی، تعداد شهرهای تحت پوشش تلفن همراه در پایان سال ۸۲ به ۶۶۷ شهر و در اواسط سال ۹۱ به ۱۱۶۷ شهر رسیده است.

درست کردن گوشی شامل آشنايي با اصول کلي و نحوه کار گوشیهای تلفن همراه است

علاقه مندان به طراحی ست اداری می توانند مطالب ما را در این حیطه مشاهده کنند

علاقه مندان  به ایجاد ست اداری می توانند مطالب سایت مارا در این حیطه مشاهده کنند

  در ساخت ست اداری معمولا شامل 5 گزینه می باشد که بسته به درخواست مشتری انعطاف پذیر میباشد

ایجاد ست اداری حرفه ای , ست اداری باعث  افزایش درآمد کسب و کار هر شرکتی که می خواهد مکاتبات حرفه ای انجام دهند می شود لذا طلب طراحی ست اداری نمایش قرار دادن مدارک کسب و کار شرکت به طور  کار آمد تاثیر زیادی در ذهن سفارش دهنده دارد ، درخواست ایجاد ست اداری هویت شرکت  شما را در روان مشتریان و دوستانتان ثبات می بخشد که ما به شما کمک می کنیم تا ست اداری با نمایی  زیبا و منسجم داشته باشید.ما به شما یاری می رسانیمدر سر برگ خود مفاهیمی هم چوناستراتژیشرکت خود ، تعهد خود در قبال کیفیت و ارزش ها را به سفارش دهنده نشان دهیدقیمت طراحی سایتمتفاوت از ست اداری می باشد وهیچ شباهتی با آن ندارد.

نکات مهم در طراحی سربرگ ها
•    از نکات مهم در طراحی سربرگ ها این است که سربرگ بهتر است توسط المانهایی که به سلیقه طراح انتخاب می شود (فرم، خط، نوشتار، رنگ و ...) حداقل از دو طرف بسته گردد. مهم نیست که این بسته شدن از کدام ضلعهای سربرگ باشد. اما بهتر است برای زیبایی هرچه بیشتر و فاصله گرفتن آن از اوراق یادداشت، حداقل از دو سمت بسته شود.
•    فونت های استفاده شده در طراحی سربرگ معمولا بین 10 تا 14 پوینت انتخاب می شود. باید توجه داشته باشید اگر سربرگ شما در کاغذ A5 طراحی میشود، این سایز از فونت را نباید کوچک کنید . بزرگی و کوچکی نوشتار در سربرگ های A4 و A5 با هم تفاوتی نمیکنند.
•    سربرگها باید تک زبانه طراحی شوند. استفاده از فونتهای انگلیسی در نوشتار آن ، از حرفه ای بودن سربرگ کاسته و جز اشغال کردن بی مورد کاغذ فایده ای نخواهد داشت. سربرگ های رسمی و اداری یا قطعا به زبان فارسی طراحی می شوند یا تماما به زبان انگلیسی و سربرگ های دوزبانه عملا معنی و مفهومی نخواهند داشت.
•    استفاده از نمادهای مذهبی در طراحی سربرگ نیز توصیه نمی گردد. خوبست بدانید استفاده از نمادهای مذهبی در تمامی کارهای گرافیکی در تمام دنیا غیر مجاز تلقی می شود و آنرا نشان بی احترامی به مذهب می دانند. البته استفاده از کلام بسم الله و بسمه تعالی در سربرگ های ایرانی مجاز می باشد اما غیر حرفه ایست.
•    حاشیه سربرگ باید حداقل یک سانتیمتر در نظر گرفته شود و زمینه اصلی سربرگ بهتر است سفید یا رنگ بسیار بسیار ملایم انتخاب شود. زیرا در هنگام کپی سیاه و سفید یا درهنگام فکس ، زمینه تند رنگی یا المانها با رنگ های تند ، بد کیفیت نشان داده میشوند و اگر زمینه از رنگ یا عکس برخوردار باشد ، نوشته های داخل سربرگ یا نامه ، وضوح خود را از دست می دهند. بنابراین در مجموع طراحی سربرگ ، هرچه رنگ های ملایم و تنوع کمتری داشته باشند، بهتر است.
•    سربرگ چیست؟
•    سربرگ ها یا Letter Head ها ، همان کاغذهایی هستند که برای نگارش نامه های رسمی و سازمانی یا برای اشخاص حقیقی ( اما باز به صورت رسمی ) مورد استفاده قرار می گردند. سربرگ ها یا کاغذهای A4 هستند یا در برخی موارد A5 و به ندرت در سایز دیگری تهیه می گردند.






سربرگ ها از آنجاکه دارای نشان رسمی موسسه یا شرکت مربوطه هستند، جزو اوراق رسمی و مهم به حساب می آیند و باید مراقب باشید که این اوراق به دست شخصی که از آن بتواند سوء استفاده نماید، نیفتد.
انواع کارت ویزیت
کارت های ویزیت بسته به سبک و ایده های طراحی مختلف به دسته هایی تقسیم می شوند:
•    کارت ویزیت های مسطح افقی و معمولی که عمدتا در دسترس هستند و همه جا دیده میشوند.
•    کارت ویزیت های مسطح عمودی که به عمومیت کارت های افقی نمی رسند و بیشتر در مشاغل هنری و خاص مورد استفاده قرار می گیرند.
•    کارت ویزیت های فانتزی که برای مقاصد کودکانه ، شاد و خاص استفاده می شوند. این کارت ها معمولا دارای لبه های مستقیم نیستند و شبیه اشکال مختلف و یا حیوان های مختلف برش خورده اند.
•    کارتهای ویزیت تعاملی که معمولا بعد از عرضه آن به مخاطب، مخاطب می تواند با جدا کردن قسمت های خط کشی شده ، شکلی را از توی آن در آورد ( مانند کتابهای قصه بچگانه که تصاویرایستاده و برجسته ای با بازکردن کتاب ایجاد می شود و با بستن کتاب ، تصاویر نیز مسطح می گشت) و یا مثلا با حرکت دادن قسمتی از کارت اتفاقی می افتد و ...
•    کارت های ویزیت با قابلیت استفاده در مقاصد مختلف به جای انداختن آن در داخل کیف، مانند: کارت ویزیت شبیه زیر لیوانی که می توان به عنوان زیر لیوانی نیز از آن استفاده کرد، یا کارت های ویزیت جعبه ای و لیوانی که شبیه جعبه یا لیوانی از جنس مقوا برای قرار گرفتن روی میز و شاید گذاشتن خودکار یا کاغذ درون آن طراحی شده اند.
•    کارت های ویزیت با جنس و شکل محصول تولیدی صاحب کارت: مثلا کارت ویزیت با جنس الیافی شبیه تشک خواب و طرح زمینه ای به همین شکل که کاملا تداعی محصول را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
تمامی این نوع از کارت های ویزیت ضمن زیبایی وخلاقیت در طراح و ایده پردازی آنها، چندان در ایران مرسوم نمی باشند و تنها نوع اول و بعضا نوع دوم که کارتهای مسطح افقی وعمودی می باشند در ایران بیشتر استفاده می گردند. زیرا کمترین بودجه برای طراحی و چاپ کارت ویزیت و کمترین ریسک در این زمینه از سوی صاحبان مشاغل در نظر گرفته می شود.









طراحی ست اداری از خدمات شرکت ایفانت می باشد.