ائل ایستر

ائل ایستر

ائل ایستر

ائل ایستر

آشنایی با ECU و یادگیری نحوه تعمیر ای سی یو

عنوان :  معرفی ای سی یو و آموزش نحوه تعمیر  ای سی یو

این مقاله در ارتباط با آشنایی با اجزای دستگاه فتوکپی و تعمیرات دستگاه کپی می باشد.

نیاز آشنایی با دستگاه فتوکپی و تعمیرات دستگاه کپی در دنیای امروز رو به افزایش است.این موضوع به دلیل تاثیر فوق العاده این دستگاه ها در کار های روزمره هر انسانی است.دستگاه فتوکپی دستگاهی است که از سند و یا تصاویر بصری بر روی کاغذ کپی تهیه می‌کند. اکثر ماشین‌های فتوکپی امروزی از روش الکتروفتوگرافی استفاده می‌کنند.فتوکپی به طور گسترده در تجارت، دولت و تحصیلات استفاده می‌شود.یکی از انواع کار های تعمیرات تعمیرات تخصصی تجهیزات اداری است که شغلی پردرآمد می باشد تعمیرات تخصصی انواع دستگاههای فتوکپی می باشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سالهای اخیر و ورود دستگاههای جدید به بازار و کمبود تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات دستگاههای جدید فتوکپی باعث شده تا تعمیرات فتوکپی به یکی از شغلهای پر درآمد این روز ها تبدیل شده است.

دستگاه فتوکپی

یکی از مهم ترین ماشین های اداری دستگاه فتوکپی است. در بسیاری از مواقع تهیه یک رونوشت و یا کپی از یک سند برای ما بسیار مهم و ضروری است. شاید با واژه ‏کپی برابر اصل است ‏برخورد داشته اید شاید این واژه ‏بهتر بتواند به نقش و اهمیت دستگاه ‏فتوکپی اشاره نماید. دستگاهی که از اسناد یک تصویر دقیقاً مشابه آنها تهیه نماید را دستگاه فتوکپی می نامند. برای شناخت هرچه بیشتر دستگاه ‏فتوکپی باید بدانیم فتوکپی به چه چیزی اطلاق می گردد.کلمه فتو (Photo) به معنای عکس ، نما یا تصویر است و کلمه کپی (Copy) نیز به معنی رونوشت ، روگرفت و تکثیر است . بنابراین فتوکپی عبارت است از رونوشت، روگرفت و نسخه چاپی از یک سند می باشد. سند نیز به نوشته و یا تصویری اطلاق می گردد که می خواهیم از آن یک رونوشت تهیه نمایم که به آن ارژینال نیز می گویند.دستگاه کپی از مجموعه سیستم های مکانیکی و الکترونیکیساخته شده است که انرژی مصرفی آن از نوع الکتریکی است. برای کپی گرفتن به وسیله دستگاه فتوکپی باید مد را روی اسکن قرار داده و بعد ازاستارت آن تصویر سند بر روی کاغذ سفید از دستگاه خارج می گردد.‏دستگاه فتوکپی برای انجام عملیات تهیه فتوکپی به مواد مصرفی اولیه نیاز دارد که عبارتند از: -کاغذ سفید (خام)-تونر- دولوپر 

قبل از تعمیر هر وسیله ای باید با اجزای تشکیل دهنده و مسئولیت هر قطعه آشنا باشید تا بتوانید در زمینه عیب یابی و تعمیر دستگاه موفق باشید.خوشبختانه مهندسان موسسه انفورماتیک پارسه با آشنایی کامل با سیستم انواع دستگاه ها چاپ و کپی می توانند تعمیرات فتوکپی شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.همچنین موسسه پارسه با برگزاری کامل ترین دوره های آموزش تعمیرات فتوکپی کپی ماشین های اداری به شما برای تعمیر چاپگر یا دستگاه کپی خود و یا ایجاد یک مسیر کاری برای کسب درآمد کمک نماید. حال به معرفی اجزای تشکیل دهنده دستگاه های فتوکپی می پردازیم.در حالت کلی دستگاه فتوکپی از اجزا و قسمتهای مختلف ساخته شده است که برای بررسی می توان آن را به سه قسمت اصلی تقسیم نمود :

بدنه 

اجزای مکانیکی

اجزای الکترونیکی

* اجزای تشکیل دهنده دستگاه فتوکپی که در زیر مجموعه بدنه قرار دارند عبارتند از : 

نمای داخلی دستگاه

فتوکپی دارای اجزای مختلفی است که با آزاد کردن ضامن رها کننده در کپی های رومیزی قسمت بالایی آن از قسمت زیرین جدا شده و بین آن یک فاصله بوجود می اید که از آن برای دسترسی هر چه بهتر به قسمتهای داخلی دستگاه می توان استفاده نمود .

سرپوش اسناد

برای انجام عملکرد صحیح و کارایی بهتر در هنگام اسکن سند (ارژینال)، از سرپوش (کاور) اسناد استفاده می شود. این سرپوش به صورت متحرک است. برای کپی برداری باید سرپوش را بالا برد. و سند را روی شیشه قرار داد. و سپس دوباره سرپوش را روی سند قرار دهیم.

مبز اسناد (table orginal) ‏

‏که به آن شیشه اسناد یا شیشه ارژینال نیز می گویند. برای اسکن سند و شروع کپی برداری باید سند روی شیشه اسناد قرار گیرد.

سینی خروجی کاغذ ( Paper exit Tray ‏)

‏اسناد پس از کپی برداری از این محل خارج و روی سینی خروجی کاغذ قرار می گیرند.

ضامن آزاد کننده کاست ( grip ‏)

‏برای بیرون کشیدن کاست کاغذ باید ضامن آزاد کننده کاست را گرفته و به بالا هل داده و به بیرون ‏بکشیم سپس می توانیم درون آن کاغذ قرار دهیم.

راهنمای تغذیه دستی ( Manual feed orginal guide ‏)

‏زمانی که می خو اهید کاغذ را به صورت تک برگ در محل تغذیه تک برگ قرار دهیم باید ابتدا صفحه متحرک یا راهنمای تغذیه را با اندازه سایزکاغذ تنظیم کنید.

سینی تغذیه دستی (Manual Feed Tray) 

نام دیگر آن Baypass یا تک برگی است . اگر بخواهیم به صورت تک برگ از دستگاه کپی بگیریم کاغذ سفید (خام ) را در این محل قرار می دهیم .

پانل اپراتوری (operation panel)

کنترل دستگاه و انجام کلیه قرامین و دستورات از این قسمت به دستگاه کپی اعمال می شود . در این پانل نشانگر ها ، کلید ها و کلید - نشانگر قرار دارند .

درپوش جلو (Front cover)

برای دسترسی به بعضی از قسمت های دستگاه ، سرویس و یا کاغذ گیر کرده و باید این درپوش را باز نمود باید دقت نمود که در حین فتوکپی گرفتن توسط دستگاه این درپوش باز نشود چون با باز کردن آن دستگاه بلافاصله خاموش می شود و امکان دارد کاغذ داخل دستگاه گیر کند.

 کلید خاموش و روشن (Power Switch)

کلید برق اصلی دستگاه است و دستگاه فتوکپی به وسیله آن خاموش و روشن می شود . پاور سوئیچ یک نوع کلید الاکلنگی (seesaw) با یک طرفه است که فقط دو حالت قطع و وصل دارد.

سینی کاغذ (Paper try)‌

به این قسمت کاست (Cassette) نیز می گویند اگر بخواهیم بیشتر از یک برگ از دستگاه کپی بگیریم باید کاغذ سفید را در این مجل قرار دهیم . کاست محل ذخیره کاغذ جهت کپی برداری است.

* اجزای تشکیل دهنده دستگاه فتوکپی که در زیر مجموعه اجزای مکانیکی قرار دارند عبارتند از :

اجزای مکانیکی در تشکیل کپی از یک سند عملکرد مستقیم دارند و هر چند در آنها قطعات مختلفی بکار رفته است ولی نوع عملکرد کاری آنها مکانیکی است . تمامی این قسمت ها ارتباط کاری نزدیکی با یکدیگر دارند. و ما اکنون بنابر اولویت به بررسی کلی این قسمت ها می پردازیم .

 اپتیک (optic) : اولین مرحله تشکیل تصویر در دستگاه فتوکپی است که محل آن در زیر صفحه شیشه ای بالای دستگاه قرار دارد .

یونیت شارژ (Charger unit) : عمل باردار کردن یا فعال کردن درام به عهده یونیت شارژ است و در بالای درام قرار دارد و با باز کردن درب جلو قابل مشاهده است .

درام (Drum) : لوله ای استوانه ای زرشکی رنگی می باشد که ابتدا تصویر کپی بر روی آن تشکیل می شود .

یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد .

هیتر : نام دیگر آن فیوزینگ است . در این بخش تونر ها با فشار دو پرس که یکی در زیر قرار دارد و یکی در رو که با درجه حرارتی که در دستگاه های مختلف متفاوت است و حداقل 200 درجه می باشد پخته شده و به خورد الیاف کاغذ می روند حال سوال اینکه چرا این تونر ها به پرس بالایی نمی چسبند ؟ چون که این پرس از جنس تفلون می باشد و همانطور که می دانید تفلون ماده است که نچسب است . هیتر آخرین مرحله تشکیل تصویر است .

یونیت تغذیه کاغذ ( Peper feeding Unit)

یونیت تغذیه کاغذ از دو قسمت تشکیل می شود .

محل های تغذیه کاغذ : مجل تغذیه کاغذ در دو دستگاه فتوکپی از دو قسمت تک برگ (by Pass) و چندی برگی انجام می شود .

یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ): عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد .

کاغذ کش ها :

انتقال کاغذ در دستگاه به عهده کاغذ کش هاس است . که شامل کاغذ کش ورودی کاغذ داخلی و کاغذ کش خروجی است .یک قسمت دیگر که در تشکیل تصویر نقش دارد ولی به لحاظ ارتباطی که با اجزای دیگر دارد آن را نیز در همین قسمت توضیح می دهیم .

 یونیت درایور (main drive unit)‌:

مجموعه چرخ دنده ها و تسمه هایی است که نیروی موتور الکتریکی اصلی دستگاه فتوکپی را به قسمت های دیگر می رساند .

یونیت ترانسفر (Trancfer Charger ):

عمل انتقال تونر از سطح درام به کاغذ را انجام می دهد.

* اجزای تشکیل دهنده دستگاه فتوکپی که در زیر مجموعه اجزای الکتریکی قرار دارند عبارتند از : 

تمامی قسمت های مکانیکی دستگاه کپی توسط سیستم الکترونیکی آن کنترل می شود. بخش های مختلف آن شامل چندین قسمت اصلی است که به ترتیب بیان می شود.

1. بردهای الکترونیکی (Elecronic Boards):

بردهای الکترونیکی هم کار کنترل قطعه ای از دستگاه و یا قسمتی از آن را انجام می دهند و هم کارتغذیه ولتاژ دهی به قطعه و یا قسمتی از دستگاه را بر عهده دارند.هر یونیت یا هر قسمت از دستگاه کپی بوسیله یک برد الکترونیکی کنترل می شود ولی مهمترین این بردها که در دستگاه نقش اصلی را ایفا می کنند عبارتند از :

  • برد اصلی دستگاه (Main Board)
  • برد تغذیه و ولتاژ (High voltag board)‌

که در دو نوع Ac board و Dc board می باشد و هر کدام بنابر محل استقرار خود عملکرد متفاوتی دارند.

2.سنسورها و سوئیچ ها (Switch and Sensor):

سنسورها و سوئیچ ها حس گرهایی الکتریکی هستند که اطلاعات خبری را بر حسب کارهایی که در دستگاه انجام می شود به بردهای الکترونیکی می رسانند. هر کدام از سنسورها ظیفه خاصی را انجام می دهند و در قسمت های مختلف دستگاه وجود دارند.

سنسور دستگاه کپی

3.موتورهای الکتریکی (Electronic Motors):

موتورهای الکتریکی حرکت کلیه یونیت ها و قطعات دستگاه کپی را انجام می دهند و همگی دارای یک فاز بوده و در دو نوع ذغل دار و بدون زغال هستند.کلاچ ها و سلونوئیدها جز قطعات الکترومکانیکی هستند و یا یک جریان الکتریکی فعال شده و یک حرکت مکانیکی را انجام می دهند.

 آشنایی با اساس کار دستگاه فتوکپی جهت تعمیرات فتوکپی

یکی از بزرگ‌ترین روش‌های نسخه‌برداری، فتوکپی است که اساس فرایند فتوکپی به‌طور خلاصه در مراحل زیر آمده است، همچنین این مطلب می تواند نکاتی در مورد آموزش تعمیرات فتوکپی ارائه دهد.

1- ابتدا روی غلتک نواری یا استوانه‌ای درام (Drum) یک بار الکتریسیته یکنواخت ساکن قرار دارد که ولتاژ بین دو سر آن معمولا 700-600 ولت می‌باشد. سطح غلتک با هادی نوری پوشیده شده است. در گذشته هادی نوری با روکش سلنیوم پوشیده شده بود که با بار مثبت شارژ می‌شد. اما به‌دلیل سمی بودن آن، امروزه از هادی‌های نوری آلی با بار منفی استفاده می‎شود.

2- در دستگاه کپی از نور استفاده می‌شود و به این خاطر است که به آن دستگاه فتوکپی می‌گویند (کپی با استفاده از نور=photocopy ). بنابراین باریکه نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده است عبور می‌کند. قسمت‌های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که نور منعکس شده به سطح درام برخورد می‌کند آن قسمت سطح باردار درام خنثی می‌شود. نواحی تیره سطح کاغذ (مانند متن و تصاویر) نور را منعکس نمی‌کنند (جذب می‌کنند) و در نتیجه نواحی با بار منفی روی درام باقی می‌ماند.

3- درون دستگاه فتوکپی پودر سیاه رنگ بسیار ظریفی به نام تونر موجود است. پودر تیره تونر که با بار مثبت شارژ شده‌اند به بارهای منفی که روی درام باقی مانده‌اند می‌چسبند (بارهای غیر‌همنام یکدیگر را جذب می‌کنند). در واقع درام می‌تواند به‌صورت انتخابی شارژ شود. در نتیجه فقط قسمت‌هایی از آن تونر را جذب می‌کند. جایی که کاغذ اصلی سیاه است روی درام الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کند اما جایی که سفید است ایجاد نمی‌کند و یک تصویر از مدرک روی آن شکل می‌گیرد.

4- سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می‌شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می‌شود. تونر به دما حساس است و در نتیجه هنگامی که ذرات نرم تونر از درام جدا و جذب کاغذ می‌شوند با استفاده از گرما به سطح کاغذ می‌چسبند و به این ترتیب یک کپی ایجاد می‌شود.

در مرحله آخر، هادی نوری باید پاک شده و برای کپی بعدی آماده شود. این عمل به‌طور عادی به‌وسیله در معرض نور قرار دادن آن و خروج بارهای الکتریکی باقی‌مانده و نیز حذف تونر‌های اضافی به‌وسیله یک تیغه،انجام می‌شود.

آشنایی با اجزای دستگاه فتوکپی و تعمیرات دستگاه کپی

سبک های فراگیری شبکه و اعلام موسسات با اعتبار تعلیم مانیتور در ایران

 عنوان: روش های یادگیری cisco و شناخت آموزشگاه های با کیفیت تعلیم سیسکو در ایران

تعمیر نمایشگرlcd

نمایشگرهای lcd چگونه کار میکنند:

توضیحات داده شده مربوط به  آموزش تعمیرات تلویزیون ، عیب یابی و رفع نقص نمایشگرهای ال سی دی  می باشد.

روشهای متعددی برای تولید صفحه نمایش وجود دارد که تعدادی از آنها به شرح زیر است:
1-crt
2-lcd
3-plasma
4-pled/oled



نمایشگرهای پلاسما
یک نمایشگر پلاسمانیز مانند crt از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده است ولی دراین حالت هر سلول از مخلوطی از گازهای گزنون با فشار پایین پر شده است ودر پشت سلول فسفر سبز.قرمز یا آبی قرار دارد.وقتی که گاز برانگیخته میشود گاز به یک پلاسما تبدیل میشود در این حالت پلاسما از خود یک اشعهuv ساطع میکند. اشعه uvفسفرها را برانگیخته میکند وباعث میشود که فسفر از خود نور مرعی ساطع کند ویک تصویر روی صفحه تشکیل شود.
پلاسما را غالبا حالت چهارم ماده مینامند [جامد -مایع-گازوپلاسما] .پلاسما مجموعه هایی از ذرات بار دار [یونهای مثبت ومنفی] میباشد. پلاسما برخی از خواص فیزیکی گاز را دارا میباشد ویک رسانای خوب الکتریسیته میباشد.
پلاسما را میتوان با یونیزه کردن یک گاز تولید نمود. اشعه های الکترونی بار دار وگاز های داغ[برانگیخته] با یک نور خارجی گاز را یونیزه کرده وپلاسما را تولید میکند.
نمایشگر های پلاسما را میتوان با توجه به تکنولوژی ومصرف پایین آنها در ابعاد زیاد تولید نمود .اما یک مشکل اساسی در استفاده از فسفر در تولید نمایشگرها وجود دارد[crtوپلاسما] این است که فسفرها بعد از مدتی مستهلک میشوند ونور مرعی آنها درخشندگی قبل را ندارد.



عیب یابی و تعمیر تلویزیون

عیب یابی قسمت تغذیه:

به ترتیب زیر عیب یابی را انجام می دهیم
از سیم برق شروع کرده و سپس کلید پاور و..... فیوز ورودی Ac را تست می کنیم .
حال در صورت قطع فیوز به Ptc و یکسوساز پل ( احتمال شورت و یا نشت هر کدام از دیودها ) و خازن صافی ( ازنظرشورت و نشتی ) بررسی شود خازن های نانویی موازی دیودهای پل را ( که ضربه پیک را کمی کنند . ) فراموش نکنیم گاهی جرقه زده و شورت یا نشتی پیدا می کنند.
حال اگرهیچکدام از موارد فوق باعث پریدن فیوز نشده بودند باید به مدار سویچینگ بادقتبیشتری توجه کنیم که Ic سویچ یا عنصر سویچ کننده پالس ( ترانزیستور ویا Str و ... ) خراب وبه هرحال سوخته باشد . ونیز چون بعضی از قطعات مانند مقاومت و دیود و یاخازنهای مدار در نوسانسازی و ایجاد پالس و اصلاح شکل موج موثرند را باید از نظر دور نداشت ممکن است موجب کشیدن بار اضافی از مدار باشند ( مثلاْ می توانند بجای ایجاد پالس لازم ولتاژ Dc ثابتی به ورودی سوچینگ اعمال کنند و در نتیجه جریان زیادی از مدار کشیده شده و فیوز را قطع کند .
گاهی ممکن است شورت در خروجی پاورسوپلای نیز موجب پریدن فیوز شود البته در مدارات پیشرفته به دلیل کنترلهای زیاد جریان ولتاژ احتمال این خرابی کمتر دیده شده است
پس هیچ وقت فوراْ و بدون اطمینان از مدار فیوز را عوض نکنید.
خازنهای الکترولیتی را حتماْ با خازن سنج تست نموده و توجه زیادی نیز به خازنهای پلی استر و غیره ......... نموده که گاهی پایه هایشان قطع وصل میشه و باید تعویض شوند.





مراحل عیب یابی تغذیه سویچ مد در صورت قطع فیوز به شرح زیر است .
در آغاز عیب یابی به سوختن فیوز توجه شود . آیا فیوز کاملاْ سیاه شده و یا فقط قطع شده است . چون شدت عبور جریان غیر مجاز از فیوز وضعیت خرابی مدار را بیان می کند .
1 - به شکل ظاهری PTC از نظر تغییرات احتمالی توجه نمائید کوچکترین نقطه سوختگی را نادیده نگیرید.
2 - خازن صافی رابا یک مقاومت 100 الی 500 اهمی وات بالا تخلیه نموده سپس اهم چک نمائید.
3 - اگر در تست خازن چیز غیر عادی مشاهده نشود .احتمال خراب بودن PTC و دیود پل و خازنهای ضربه گیر پیک زیاد است .
الف- PTC را از مدار خارج نموده آنرا درکنار گوشمان بشدت تکان می دهیم در صورتیکه صدای غیر عادی شنیده شد صد در صد PTC خراب است .
ب - ممکن است یکی از دیودهای پل شورت شده باشد .
ج- یکی از چهار خازن ضربه گیر پیک نشت و یا شورت شده باشد .
که در این صورت خازن را به شرح زیر تست می کنیم .
ابتدا یک سر خازن را کاملاْ از مدار خارج نمائید .
تست خازن عدسی ویا پلاستیکی : مولتی متر آنالوگ را در روی رنج Rx10k قرارداده و ازنظر اهمی آنرا تست کنید اصلاْ به هیچ وجهی نباید نشتی داشته باشد . ( توجه کنید حداقل یک پایه خازن آزاد بوده و دست با دو ترمینال مولتی متر نباید تماس داشته باشد .
و اگر در تست خازن صافی شورت و یا نشتی مشاهده شود بشرح زیر عمل می کنیم .
1 - تست دیودهای پل یا پل دیود
2 - ترانزیستور و یا STR و یا ... در خروجی رگولاتور را تست نمائید.گاهی خرابی ترانزیستوردرایور نیز موجب افزایش بایاس پایه بیس خروجی شده و ضمن خراب کردن ترانزیستور خروجی باعث سوختن فیوز نیز می شود.
توجه : در صورت صدمه دیدن خروجی رگولاتور حتماْ مقاومتهای کنترل جریان ) پای امیتر ویا سورس ویا ... ) رابا اهم متر دیجیتالی ( یا اهم متر دقیق در رنج Rx1 ( تست کنید .
3 - خود خازن صافی شورت و نشت دارد .
4 - گاهی در ثانویه تغذیه نیز شورت دیود یکسو ساز ولتاژ اصلی) تغذیه کننده هریزنتال( و شورت خازن صافی آن موجب سوختن فیوز و خراب شدن ترانزیستور خروجی رگولاتور می شود.















می دانیم که رگولاتورهای سوئیچ مد از دو بخش اولیه که شامل مدارات یکسوساز و راه انداز و نوسا نساز و نمونه بردارهای Ac وdc و بخش خروجی و اولیه ترانس چا پر می باشند و به مجموعه این طبقات بخش Hot یا گرم گویند که به معنای قسمت غیر ایذوله ویا بخشی که خطر برق گرفتگی دارد می باشد . و بخاطرهمین بخش گویند در تعمیرات جهت جلوگیری از خطر برق گرفتگی بهتر است از ترانس ایذوله استفاده شود .

بخش ثانویه : باایجاد پالس در اولیه ترانس چاپر در ثانویه می توان ولتاژهای تغذ یه متعد د متناسب با دور وقطر سیم، ایجاد نمود .
این ولتاژها برای تغذیه نقاط مختلف کار برد دارد . مثلاً درتغذ یه تیونرif و Ic های پردازشگر تصویر ومیکروکنتولر و ورتیکال، هریزنتال ، صوت ، خروجی Rgb ولامپ تصویر از ولتاژ کار مناسب همان طبقه استفاده می شود .

می دانیم ولتاژ بایاس هرکدام از این طبقات باهم اختلاف دارند . مثلاً خروجی هریزنتال در محدوده 100 الی 150 ولت و لامپ تصویر برای هرکدام از پایه ها ولتاژ متناسب خود را می خواهد . در بخش تقویت کننده های آنالوگ در محدوده 8 الی 12 ولت و بخش دیجیتال در مدلهای قدیمی 5 ولت و در مدلهای جدید گاهی ازولتاژهای 7/2و یا 3/3 استفاده می شود .
مشخصاً قطع هر کدام ازاین ولتاژها باعث اشکال در طبقه ای که تغذیه می کنند می شود . بنا براین بایستی به چگونگی عیب ایجاد شده
توجه نمود .
برای این منظور بعداز رفع اشکال در اولیه تغذیه، خروجی های نقاط مختلف ثانویه را چک می کنیم هرکدام از این ولتاژ ها را مطابق نقشه ارائه شده کنترل می نمائیم .
گاهی مشاهده می شود برای تثبیت بیشتر ولتاژ از رگولاتورهای معمولی ( خطی ) نیز استفاده شده است به زنرهای تثبیت کننده توجه نموده ، می دانیم در رگولاتورها از بایاس معکوس زنرها استفاده می شود بنابر این به ولتاژ نامی این گونه زنرها توجه بیشتری مبذول شود اتفاقاً ولتاژ نامی زنر هارا روی آن می نویسند بنابراین دوسر این زنرها را ولتاژگیری می کنیم بایستی به اندازه ولتاژ نامی شان افت ولتاژ داشته باشیم .
وگاهی از انواع Ic های رگولاتور استفاده می شود مثلاً Ican7805 که خروجی آن 5 ولت و Ic An7808 که خروجی آن برابر 8 ولت مباشد . می توان در این گونه موارد هم خروجی وهم ورودی این Ic هارا ولتاژ گیری نمود . که خود در عیب یابی تغذیه به ما کمک می کند . لابد نیاز به توضیح ندارد که ورودی اینگونه Ic ها بایستی چند ین ولت از خروجی شان بیشتر باشد تا بتوانند ولتاژ تثبیت شده نامی خودشان در خروجی داشته باشند .
در ثانویه بعضی از مدارات تغذ یه از رگولاتورهای Ic Lm317 استفاده می شود اینic ها پایه زمین ندارند وبوسیله یک مقاومت از خروجی به ورودی می توان آنها را فعال نمود روی این مقاومت معمولا25/1 افت ولتاژ داریم یعنی همواره خروجی 25/1 ولتاز ورودی بیشتر است .
در مدارات از این رگولاتورها بیشتر به منظور فرمان روشن ویا خاموش نمودن دستگاه ویا به عنوان یک رگولاتورهای قابل تنظیم ازآن ها استفاده می شود .
از عنصر دیگری بنام فتو کوپلر(اپتو کپلر) نیز به منظورکنترل جریان و یا فرمان استند بای ویا روشن نمودن دستگاه استفاده می -شود . که معمولاً ساختمان داخلی ساده ای مرکب از یک گیرنده وفرستنده نوری و عایق از هم دارند .
به مدار فرمان استند بای و یا فرمان روشن نیز توجه نموده نقشه را بررسی کنیم وتا معلوم شود که این فرامین از کدام پایه Ic میکرو صادر می شود . به خازنهای صافی توجه شود از نظر ظاهری باد کرده ویا نترکیده باشند و الزاماً گاهی مجبور به خارج نمودن خازن از مدار میشویم تا آنرا از نظر میزان ظرفیت کنترل نمائیم . می دانیم الکترولیت داخلی اینگونه خازنها به مرور زمان خشک شده و تغیر ظر فیت می دهند پس در تلویزیونهای قدیمی کنترل ظرفیت آنها لازم است ویا در مواقعی که ازاین خازنها به عنوان کوپلاژ استفاده می شود و داغ شده زوتر خراب می شوند در این گونه موارد بهتر است به درجه کار خازن نیز توجه شود و از خازنهای مناسب مدار استفاده شود .
نکته مهمتر در مورد خازن های الکترولیتی ( شیمیایی ) این است که گاهی می ترکند والکترولیت داخلشان که مایع و هادی می باشد روی شاسی را می پوشانند و بایستی شاسی را خوب با مواد پاک کننده وحلال ( مثلا ً تینر خشک ) شسته و پاک نمود در این موارد لازم به ذکر است تا کاملا ًشاسی را تمیز نکرده ایم تلویزیون را روشن نکنیم .
نکته بعدی این است که درتغذ یه های سوئیچ مد از دیودهای فرکانسی استفاده می شود که از نظر تست همانند دیودهای معمولی تست می شوند ولی برای یکسوسازی فرکانس بالا کاربرد دارند در صورتیکه از دیودهای معمولی استفاده شود بعلت ظرفیت خازنی زیاد مابین نیمه هادیها زود داغ می شوند و سریعاً می سوزند










روش باز کردن و تعویض کابل مانیتور

برای تعویض کابل RGB ابتدا باید درب قاب را باز کنیم. برای باز کردن درب هم پس از اینکه کامل همه ییچ ها رو باز کردید؛ با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو بزرگ و نوک پهن (نوکش تیز و برنده نباشه) بعد به بالای مانیتور دو طرف درزهاش رو نگاه کنید که دو تا شکاف وجود داره. حالا نوک پیچ گوشتی رو بزارید و چند ضربه دست محکم به ته پیچ گوشتی بزنید بعد خار با یک صدای تغ خودشو رها میکنه.این کارو واسه هر دو طرف که انجام دادید.درب به راحتی باز میشه. دقت کنید که از وارد نمودن ضربات متوالی پرهیز کنید تا خار نشکنه. آرام و سنگین ضربه وارد کنه که اگر قلقش و جهش گرفتن پیچ گوشتی دستتون بیاد خیلی راحت باز میشه. بعد از باز شدن مانیتور کابل به وسیله ی دو سوکت که یکی هفت عدد سیم و دیگری شش تا سیم بهش وصل بودبه مانیتور متصل بود.اون سوکت هفت سیمی (خاکستری-نارنجی-مشکی-زرد-سفید-مشکی-بنفش) که سیم هاش نسبت به سوکت دیگری نازک تر بود روی برد مانیتور و سوکت دیگر (مشکی - آبی - مشکی- قرمز- مشکی - سبز) به قسمت پشت مانیتور متصل می شود.

سه رنگ RGB (قرمز،آبی،سبز) به اضافه ی سه تا GND-R،GND-G،GND-B به پشت لامپ تصویر آیسی پروسسور متصل است. سوکت D-SUB دارای 15 پین هست که هر کدوم از پین ها در تمامی کابل ها یکی هست (به دلیل همخوانی با استاندارد پورت خروجی کارت گرافیک) ؛اما لزوما رنگ سیم ها یکی نیست.همچنین بسته به تولید کننده برد مانیتور ممکنه برخی پین ها غیر فعال باشد در هر صورت با علم به وظیفه هر پین تعویش کابل ساده میشود.

حال اگر که کابل مخصوص مانیتور را گیر نیاوردیم باید یک کابل معمولی تهیه و لاین های مربوطه رو جدا کنید و به جای استفاده از سوکت، مستقیم روی PCB لحیم کنید. برای تشخیص اینکه کدام سیم باید کجا لحیم شود باید با اهم متر تک تک پین ها رو از سر پورت کابل vga تا جایی که روی برد مانیتور قرار گرفته شناسایی و ثبت کنیم. سپس با کابل جدید هم باید همین کار را انجام دهیم ، بطور مثال باید ببینیم که پین شماره یک متصل به کدام کابل می باشد و تا آخر تک تک رشته سیم ها را منطبق و لحیم کنیم.

باز کردن قفل منو (OSD unlocked) در مانیتور AOC مدل های V22,V19

در حالت خاموش کلید چپ و پاور را نگه داشته و به محض روشن شدن کلیدها رها کنید .

اقامت هلند , راه های گرفتن اقامت و ویزای هلند

عنوان: پناهندگی هلند , شرایط اخذ اقامت و ویزای هلند

این مقاله درمورد مهاجرت به سوئد می باشد.

حکومت هلند پادشاهی مشروطه‌است که در آن شاه یا ملکه نقش چندان محوری در سیاست ندارد و بیشتر نماد وحدت ملی است. در ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ میلادی، ملکه بئاتریکس از سمت خود کناره گیری کرد و پسرش ویلم الکساندر رسما پادشاه کشور شد. پیش از ویلم الکساندر به مدت ۱۲۰ سال زنان (ملکه‌ها) بر هلند حکومت کرده‌اند.

دو مجلس نمایندگان در این کشور وجود دارد و حزب دارای بیشترین رأی در انتخابات پارلمانی نخست وزیر را برمی گزیند و دولت را تشکیل می‌دهد. او مهم‌ترین مقام سیاسی کشور شناخته می‌شود. احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات (کار)، سوسیالیست، حزب سبزها و لیبرال از احزاب اصلی در این کشور هستند. در طول چند سال اخیر و بخصوص در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۰ حزب آزادی (راست افراطی به رهبری خیرت ویلدرس) صندلی‌های بیشتری در مجلس هلند بدست آورده و ممکن است در دولتِ آینده به رهبری لیبرالها VVD حضور داشته باشد. تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس هلند را شهروندان مهاجر ترک تبار و مراکشی تبار تشکیل می‌دهند. از ایرانیان مقیم هلند نیز «فرح کریمی» به نمایندگی از حزب سبزها در مجلس هلند حضور داشته‌است.

جریانِ راست گرای افراطی در هلند از جمله به خاطر افزایش تعداد مهاجران در این کشور، در دههٔ حاضر قدرت گرفت که نتیجهٔ آن ورود احزابی چون ال‌پی‌اف (فهرست پیم فورتاین) به پارلمان و دولت بود. با کشته شدن پیم فُرتاین بدست یک هلندی، او و بعد حزب اش از صحنهٔ سیاست حذف شدند و خیرت ویلدرس با «حزب آزادی» طرفداران او را به سوی خود جلب کرد و وارد پارلمان شد. ویلدرز مخالفِ حضور مسلمانان در هلند است چرا که اسلام را یک تهدیدِ رو به گسترش می‌داند که باید جلوی آن را گرفت. قتل فیلمساز هلندی تئو فان خُخ (ون گوگ) توسط یک مراکشی در سال ۲۰۰۴ به حزبِ ضداسلامیِ ویلدرس کمک کرد تا وارد پارلمان بشوند.

در فروردین ۱۳۸۷ نمایش فیلم کوتاهی از خیرت ویلدرس بنام فتنه مخالفت‌های زیادی در هلند و خارج از این کشور برانگیخت. او در این فیلم قرآن و مسلمانان را مروج خشونت می‌داند. نخست‌وزیر پیشین دولت هلند، یان پیتر بالکنِنده که از حزب دموکرات مسیحی است این فیلم را محکوم کرد. بر خلاف نگرانی‌ها، مسلمانان هلند خشونتی علیه این فیلم نشان ندادند و از روش‌های قانونی برای اعتراض به آن استفاده کردند. رسانه‌های دولتی هلند آگاهانه به مسلمانان اجازه دادند تا مخالفت هایشان را ابراز کنند.

هلند عضو قدیمی اتحادیهٔ اروپا و همچنین عضو پیمان نظامی ناتو است. دولت هلند از حملهٔ آمریکا به افغانستان و عراق حمایت کرد و هم اکنون در افغانستان نیرو دارد.

هلند همراه با بلژیک و لوکزامبورگ، بنِلوکس را تشکیل می‌دهند. این نام یک پیمان همکاری منطقه‌ای بین این سه کشور است و از ترکیب نخستین حروف نام این کشورها ساخته شده‌است و این پیمان مادر پیمان اروپای یکپارچه‌است.

مهار آب دریا و رودخانه‌ها همواره یکی از چالش‌های کشور هلند بوده‌است و آنها در این کار و نیز در ایجاد خشکی در دریا بسیار پرتجربه هستند. شهرهای جدیدی چون آلمیره و لیلی‌استاد که در جنوب دریاچهٔ ایسل‌میر واقع اند، در چنین زمین‌هایی ساخته شده‌اند.
زبان

زبان رسمی هلند، هلندی است (به هلندی:Nederlands). این زبان شاخه‌ای از زبان‌های ژرمنی است و به آلمانی شباهت‌هایی دارد. این زبان یکی از دو زبان رسمی بلژیک است. البته زبان هلندی بلژیک را فلَندری می‌نامند. زبان هلندی از شاخه ژرمنی خانواده زبان‌های هندواروپایی است.برخی واژگان فرانسوی نیز از دوره‌های تسلط فرانسویان بر این منطقه، در زبان هلندی جذب شده‌اند. گسترهٔ جغرافیایی زبان هلندی به جز کشور هلند، استان‌های شمالی بلژیک را هم شامل می شود. در مستعمرات هلند از جمله در سورینام لهجه‌های بومی‌شدهٔ هلندی کاربرد داشته‌است. همچنین هلندیان علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی هستند به گونه‌ای که بین ۹۱ تا ۹۳ درصد آنها می‌توانند به انگلیسی، ۷۱ درصد به آلمانی، ۲۹ درصد به فرانسوی و ۵ درصد به اسپانیایی صحبت کنند.

در کشور هلند در حدود ۳۰ هزار فارسی زبان ایرانی سکونت دارند، ۳۵ هزار نفر از کشور افغانستان هستند که آنها به زبانهای فارسی دری، پشتو، اردو، ترکی ازبکی صحبت می‌کنند.

میانگین قد مردان هلندی ۱۸۴ سانتی‌متر است که کشور هلند را در رتبه اول بلند قامت‌ترین مردمان جهان قرار داده است، پس از هلند مردان نروژ نیز با ۱۸۳ سانتی‌متر در جایگاه دوم جای دارند.
تاریخچه

تاریخ زبان هلندی (نیدرلندی)، در اصل از زبان گروه راین ـ ‏وزر و به‌ویژه زبان مردم فرانک‏ (که در طول قرن های چهارم و پنجم پیش از میلاد، به بیشتر نواحی این سرزمین وارد شدند) اشتقاق شده است.

توسعه زبان نیدرلندی امروزی، با تاریخ سیاسی و اقتصادی منطقه گره خورده است. در میانه سده شانزدهم، کلام براباند (Brabant) و شهرهای عمده آنت‌ورپ (Antwerp) و بروکسل می‌رفت که این زبان، برای تمام منطقه نیدرلندی زبان، معیار گردد. سپس شورش در برابر اسپانیا روی داد و در طی آن، ایالت شمالی هلند از ایالت‌های جنوبی نیدرلندی جدا شد.

این انشقاق سیاسی میان ایالات‌های متحد هلند در شمال و هلند اسپانیا در جنوب، دارای نتیجه های زبانشناختی درازآهنگ بود. تسلط فرهنگی فرانسه در جنوب در طی دوران فرمانروایی فرانسوی‌ها در فاصله سال‌های ۱۸۱۴ـ۱۷۹۵ افزایش یافت اما در طول سالیانی که هلند و بلژیک مستقلاً متحد شدند (۳۰ـ۱۸۱۵) این غلبه فرهنگی کاهش یافته و دوباره ـ پس از تأسیس پادشاهی بلژیک در سال ۱۸۳۰ ـ رو به فزونی نهاد. اما بعدها به قانون ۱۹۳۸ در باره این زبان انجامید که به موجب آن، زبان نیدرلندی، تنها زبان اداری در بلژیک شمالی شد و بعدها زبان نیدرلندی معیار ـ که در هلند برقرار شده بود ـ برای بلژیک شمالی نیز پذیرفته شد.
حوزه گسترش

با وجود آنکه که زبان هلندی و هلندیبلژیک یکی هستند و دارای زبان معیار یکسانی هستند در زبان انگلیسی به زبان هلندی مردم هلند عبارت Dutch (هلندی) گفته می‌شود و عبارت Flemish برای فلاندری (هلندی بلژیک) بکار می‌رود. مورد استثناء، استان فریسلاند هلند است که در آن زبان فریزی رایج است. علاوه بر اینها، در شمال بلژیک و قسمت کوچکی از فرانسه که در غرب بلژیک قرار دارد نیز به این زبان تکلم می‌شود. زبان هلندی همچنین به‌عنوان زبان اداری در سورینام و آنتیل‌های هلند که مستعمرات سابق هلند می‌باشند استفاده می‌شود. زبانی اشتقاقی از این زبان که آفریکانس نام دارد یکی از زبان‌های ملی جمهوری آفریقای جنوبی می‌باشد (زبان دوم، انگلیسی است).
مشخصات

هلندی به‌عنوان یک زبان نوشتاری، کاملاً یکنواخت است. این زبان نوشتاری، در هلند و بلژیک تفاوت دارد اما این اختلاف، حتی کم‌‌تر از اختلاف میان انگلیسی نوشتاری در آمریکا و بریتانیا است. اما به عنوان زبانی گفتاری، زبانی بسیار متفاوت است.

در یک سو، هلندی معیار قرار دارد که Algemeen Beschaafd Nederlands (هلندی همگانی فرهیخته) خوانده می‌شود. این زبان، برای مقاصد رسمی و عمومی و زبان آموزش در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها است. هلندی معیار، در همه جا کمابیش یکنواخت است، اگرچه متکلمان آن، به دلیل تکیه در سخن گفتن، منطقه که از آن آمده‌اند را نشان می‌دهند. از دیگر سو، گویش‌های محلی قرار دارد که میان خانواده و دوستان و نیز افراد یک روستا به کار می‌رود.
فرهنگ

هلند نقاش‌های شناخته شده‌ای داشته‌است. در قرن ۱۷ میلادی، در زمانی که جمهوری هلند در اوج خود بود، استادان بزرگی همچون رامبرانت، یوهانس ورمر، جان استین، جیکوب ایساکزون و بسیاری دیگر فعالیت می‌کردند. نقاش‌های مشهور قرن ۱۹ و ۲۰ هلند، ون گوگ و پیت مپندریان بوده‌اند. موریس اشر هنرمند گرافیست این دوران بود. هلند خانهٔ فیلسوف‌های بزرگی چون اسپینوزا و دزیدریوس اراسموس بوده‌است. تمام کارهای اصلی دکارت در هلند انجام شده‌است.

یکی از راه های مهاجرت به هلند ادامه تحصیل در این کشور می باشد.

مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به اروپا

اموزش در کانادا و اشنایی با برترین دانشگاه های کانادا

عنوان: شناخت مدل های مختلف hard disk و یادگیری recovery اطلاعات

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

"مهاجرت" موضوعی که می تواند در زندگی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.مهاجرت به یک مقصد خوب با یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با متخصصان این کار و از راه قانونی می تواند مسیر زندگی شما را به سمت موفقیت و خوشبختی هدایت کند و این تاثیر نه تنها در زندگی شما می باشد, بلکه باعث ساخت آینده ای مطمئن و درخشان برای خانواده و فرزندان شما خواهد شد.در طرف مقابل شتابزدگی در این کار و دنبال کردن تبلیغات دروغ و سایتهای نامعتبر که تنها قصدشان هدایت شما به سمت نابودی و کسب درآمد برای خودشان از این راه میباشد, یا اقدام از راه های غیر قانونی برای رسیدن به کشور مقصد, تنها باعث نابودی آینده و زندگی شما و خانوادتان خواهد شد.امروزه شاخص های مهاجرت به پیشرفت و تکنولوژی تغییر کرده است به نحوی که باعث شده بسیاری از کشورهای مدرن و پیشرفته به مقصد اکثر متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.البته آیتم هایی مانند رشد و ثبات در اقتصاد,شرایط اجتماعی خوب, موقعیت بین المللی کشور مقصد و .... تاثیر دارد.

 این روزها در میان کشورهای رو به رشد و پیشرفته که بستری مناسبی برای مهاجرین فراهم می کنند, کشور استرالیا و کانادا به یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت تبدیل شده است.در این مقاله قصد داریم تا به چند تفاوت میان استرالیا و کانادا برای مهاجرت بیان کنیم.استرالیا و کانادا, هر دو برنامه های کامل و هیجان انگیزی برای جذب متقاضیان دارند.سوال اصلی این است که در حال حاضر کدام کشور برای مهاجرت بهتر است کانادا یا استرالیا ؟ در ادامه ما به بازخورد های انتخاب استرالیا یا کانادا به عنوان مقصد مهاجرت را می پردازیم.اول از همه پروسه مهاجرت است.یعنی شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت به استرالیا یا کانادا باید چه مدت زمان منتظر تایید کشور مقصد برای ورود به عنوان یک شهروند باشید که این موضوع برای هر کدام از این کشورها نسبت به پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت و پرونده شما متفاوت است.در این مورد تفاوت چندانی بین این دوکشور نیست.

آب و هوا

شما به دنبال کدام هستید؟استرالیا با مناظر زیبا و طبیعت فوق العاده و داشتن آب و هوای معتدل در طول سال مکان مناسبی برای زندگی به نظر میرسد.این در حالی است که شما در کشور کانادا با سرمای شدید روبرو هستید و این موضوع به دلیل نزدیکی آن به قطب شمال است.این نزدیکی حتی باعث شده است که مقدار زیادی از خاک این کشور خالی از سکنه باشد.البته کانادا در قسمت جنوب غربی یعنی جایی که شهر ونکور قرار دارد دارای آب و هوای معتدل می باشد.

فرصت های شغلی

هر دو کشور استرالیا و کانادا دارای منابع طبیعی و معادن بسیاری هستند که در این مورد فرصت های شغلی در استرالیا و کانادا باید بیشتر باشد و بتوانند پرداخت بهتری به کارگران خود نسبت به کشور های دیگر داشته باشند.در هر دو کشور زمینه برای برخی فرصت های شغلی بیشتر است به عنوان مثال موقعیت های شغلی برای پرستاران در کانادا بیشتر از استرالیا میباشد.کانادا در برابر استرالیا به عنوان یک قطب بزرگ تولید شناخته می شود در حالی که کشور استرالیا به کشوری محبوب برای شرکت های آمریکایی که در زمینه IT فعالیت می کنند تبدیل شده است.

سیستم حمل و نقل عمومی

حمل نقل مردم در کانادا و تورنتو به وسیله اتوبوس ها, ترن ها و ترامواها انجام میشود.نکته جالب این سیستم مرتبط بودن همه آنها با هم است.طولانی بودن مسیر شما تاثیری بر نرخ کرایه ندارد و هزینه یک مسیر یک طرف در کانادا تقریبا سه دلار می باشد.سیدنی از شبکه مترو محروم است.

حمل و نقل عمومی در کانادا و استرالیا

اما برای سیستم حمل و نقل عمومی خود از اتوبوس ها و قطار ها استفاده میکند.حداکثر هزینه های رفت آمد با قطار در این کشور تقریبا نه دلار میباشد و برعکس کانادا مبلغ آن بستگی به مقدار مسافت دارد.مسیرهای اتوبوس ها هم به شش قسمت مساوی تقسیم شده و در این سیستم حمل و نقل نیز مقدار هزینه بستگی به مسافت طی شده دارد, که حداکثر آن تقریبا 5 دلار برای یک مسیر یک طرفه میباشد.

مخارج زندگی

هزینه های زندگی در استرالیا به دلیل مالیات مسکن بسیار بالا می باشد.این در حالی است که در کانادا مسکن بیشتر از استرالیا مقرون به صرفه می باشد.طبق آمار هزینه های زندگی در کانادا کمتر از استرالیا می باشد.در هر دو کشور پرداخت مالیات بیشترین سهم را در هزینه های زندگی افراد دارد.در ادامه برای آشنایی با هزینه های زندگی در کانادا می توانید از ویدئو هزینه زندگی در کانادا به زبان فارسی استفاده نمایید.

تنوع نژادی

تعداد زیادی از جمعیت تشکیل دهنده استرالیا و کانادا را قومیت ها و نژاد های گوناگون تشکیل میدهد.اکثریت این تنوع در کشور کانادا مهاجرینی از چین, هند, سریلانکا, جامائیکا و درصدی هم از کشورهای خاورمیانه تشکیل میدهد که البته این روزها این جمعیت رو به رشد است.تنوع قومی و نژادی در کشور استرالیا بیشتر از کشورهای اندونزی, تایلند و لبنان می باشد و درصد کوچکی را هم از آمریکای جنوبی شامل می شود.

سهولت اخذ اقامت

با توجه به تاکید اخیر دولت کانادا نسبت به تسلط مهاجرین به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه اما به طور کلی روند درخواست روادید برای کانادا آسان تر است.در صورتی که به طور کلی هر دو کشور تابع یک فرآیند و استاندارد برای مهارت های متقاضیان هستند اما کانادا روند کند تری نسبت به استرالیا برای بررسی و ارزیابی درخواست متقاضیان دارد.

اقامت دائم

گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا و کانادا شرایط خاص خود را دارد.به این معنی که فرد متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند واجد شرایط مهاجرت به استرالیا و یا کانادا و اخذ اقامت این کشورها باشد.شرایطی مانند تسلط شما به زبان, مهارت های شما در حرفه تخصصی شما, میزان تحصیلات, تجربه کاری و غیره.این گزینه ها نشان دهنده آینده زندگی کاری و خانوادگی شما در کشور مقصدتان است.

اقامت کانادا و استرالیا

یکی دیگر از تفاوتهای این دو کشور در ارزیابی درخواست متقاضیان است که در استرالیا, فرد متقاضی باید مدارک تحصیلی و یا سابقه کار خود را قبل تایید اداره مهاجرت, به این کشور و به ادارات مربوطه ارسال نماید تا در مورد صلاحیت شما تصمیم گیری شود که در این روند به دلیل طولانی شدن پروسه امکان قدیمی و بی اعتبار شدن مدارک شما و یا عوض شدن شرایط مهاجرت وجود دارد که در این صورت نیاز به ارسال دوباره مدارک و یک روند تکراری میباشد. اما در کانادا بعد از پر کردن فرم های مورد نیاز و تایید صلاحیت توسط اداره مهاجرت این کشور می توانید مدارک و سوابق خوذ را ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود که این پروسه سریعتر هم انجام میشود.هرچند که می توان از فراین اولیه ارزیابی کانادا به عنوان مشاوره استفاده کرد.

در استرالیا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت شما اقامت و ویزای شما در تمام ایالت ها و مناطق این کشور مورد تایید است.در حالی که در کانادا تایید درخواست شما و گرفتن اقامت از یکی از ایالت ها این کشور به معنی تایید آن توسط ایالت های دیگر نمی باشد.و اگر فردی قصد جابجایی بین ایالت های کانادا را دارد باید تاییدیه خود را از چند ایالت داشته باشد.این موضوع یک مزیت مهم برای استرالیا می باشد.آموزش و تحصیل و خدمات درمانی و بهداشتی برای همه به صورت رایگان, برابر و آزادانه در هر دو کشور وجود دارد.سیستم خدمات درمانی و بهداشتی کانادا و استرالیا به صورت رایگان می باشد و این سیستم بسیار شبیه هم می باشد.

    

 

اقامت استرالیا و شناخت شهرهای آن برای پناهندگی استرالیا

عنوان: اطلاعاتی برای کسب اقامت ماندگار دانشجویان دارای ویزای تحصیلی استرالیا

این مقاله نکاتی اساسی و مهم درمورد کار در استرالیا بیان می کند.

باید ها و نباید ها پس از مهاجرت به استرالیا

خدمات ایفا میگریت منحصر به خدمات اخذ ویزا نمی شود، بلکه همیار و همراه شما پس از اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا نیز می باشد.

اطلاعات زیر می تواند به طور مختصر شما را  با انواع خدمات و کسب تجربه های لازم جهت زندگی در استرالیا آشنا سازد:

اجاره مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": برای اجاره مسکن در ابتدای مهاجرت، به دلیل نداشتن سابقه زندگی در استرالیا، پیشنهاد پرداخت 3 تا 6 ماه اجاره در ابتدا، به آژانس های املاک در استرالیا، کمک به سزایی در سرعت بخشیدن به تهیه مسکن می نماید.

-   یافتن کار پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای یافتن کار پس از "مهاجرت به استرالیا"، به دلیل نداشتن سابقه کار محلی در استرالیا، شروع کار در رشته های غیرمرتبط هم می تواند هزینه های اولیه زندگی تان را پوشش دهد و هم فرصت بیشتری برای پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی تان به شما می دهد.

تهیه چند نمونه رزومه کاری در رشته های مختلف نیز، شانس شما را برای پیدا کردن کار مورد نظرتان افزایش می دهد.

تهیه اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای خرید و فروش اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" می توانید از وب سایت carsales.com استفاده نمایید.

 

-    یافتن بهترین برند اتومبیل پس از "مهاجرت به استرالیا" : بهترین برند اتومبیل برای مهاجران به استرالیا، هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت و هم هزینه تعمیرات کمتر، تویوتا می باشد.

-    خرید مواد غذایی پس از "مهاجرت به استرالیا": برای تهیه مواد غذایی بسته بندی شده با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه های زیر مراجعه نمایید. فروشگاه ها به ترتیب کاهش قیمت عبارتند از :

Woolworth >Colse > Aldi > …

-          خرید پوشاک پس از "مهاجرت به استرالیا": فروشگاه های زیر به ترتیب کاهش قیمت، ارائه دهنده کلیه پوشاک مورد نیاز شما هستند:

David Jones > Myer > Target > Big W > K mart

-          خرید وسایل الکترونیکی پس از "مهاجرت به استرالیا" : برای خرید وسایل برقی و الکتریکی از جمله کامپیوتر و ... می توانید  به فروشگاه های JB HI-FI  و Big W مراجعه نمایید.

-          خرید تره بار پس از "مهاجرت به استرالیا" :برای خرید تره بار ارزان قیمت توصیه می کنیم در روزهای شنبه به Sydney Market  مراجعه نمایید.

-          خرید ابزارآلات دسته دوم پس از "مهاجرت به استرالیا": برای خرید ابزارآلات دست دوم می توانید روزهای یکشنبه به Sydney Market  مراجعه نمایید.

-          افتتاح حساب بانکی پس از "مهاجرت به استرالیا": قبل از بازگشایی هرگونه حساب بانکی در استرالیا ، بررسی نمایید کدام بانک و کدام نوع حساب بانکی، کمترین هزینه ماهیانه را دارد.

-          تهیه موبایل و خط تلفن و اینترنت پس از "مهاجرت به استرالیا": شرکت های مخابراتی، قراردادها و قیمت های گوناگونی دارند. قبل از بستن قرارداد، بازه زمانی مورد نیازتان را انتخاب نمایید و در صورتی که قبل از پایان اعتبار قرارداد تمایل به کنسل کردن داشتید، می بایست خسارت ماه های باقی مانده را نیز پرداخت نمایید.

-          پیدا کردن مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": برای یافتن یک خانه مناسب تنها به سایت های اینترنتی بسنده نکنید بلکه به صورت کاملا سنتی به آزانس های املاک مراجعه نموده و لیست خانه های آماده اجاره را که به صورت رایگان جلو درب ورودی قرار دارد را ملاحظه نمایید.

-          مهمترین کارها پس از "مهاجرت به استرالیا": اولین و مهمترین کارهایی که هر مهاجر در بدو ورود به استرالیا می بایست انجام دهد عبارتست از:

1-      افتتاح حساب بانکی

2-      اخذ مدیکر

3-      تهیه موبایل

-          یافتن آدرس پس از "گرفتن اقامت استرالیا": اگر آدرسی را بلد نیستید و در یافتن آن مشکل دارید، می توانید به جای استفاده از تاکسی با هزینه گزاف، از نرم افزارهای قابل نصب در موبایل نظیر GPRS و Google Map و ... استفاده نمایید.

-          استفاده از مترجم پس از "مهاجرت به استرالیا": هر زمان که احساس نیاز به مترجم در مکان های اداری نمودید، میتوانید با اطلاع به مسئول مربوطه از این امکان بهره مند شوید.

-          آشنایی با قوانین پس از "مهاجرت به استرالیا": برای افزایش سطح اطلاعات عمومی تان پس از "مهاجرت به استرالیا" از افراد با سابقه سوال ننمایید زیرا معمولا اطلاعات این افراد به روز نبوده و دچار مشکل خواهید شد. بهتر است از مسئولین مطمئن و سایت های اطلاع رسانی نظیر گوگل استفاده نمایید.

-          مکان مناسب اجاره مسکن پس از "مهاجرت به استرالیا": بهترین مکان ها برای اجاره منزل در استرالیا، مکان هایی است که در نزدیکی ایستگاه های قطار و مراکز خرید باشند.

-          خرید برندهای ایرانی پس از "مهاجرت به استرالیا": اگر برای تهیه مایحتاج زندگی به دنبال برندهای ایرانی هستید به منطقه Auburn مراجعه نمایید.

-          امکانات منطقه Auburn در Sydney پس از "مهاجرت به استرالیا": این محله ایرانی نشین از امکاناتی نظیر رستوران های ایرانی، سوپرمارکت های ایرانی، سالن های زیبایی ترک و ... بهره مند می باشد.

-          بزرگترین منطقه ایرانی نشین در سیدنی استرالیا پس از "مهاجرت به استرالیا": ایرانی نشین ترین محله در شهر سیدنی منطقه Hornsby می باشد.

 

همچنین این مقاله به شرایط زندگی در شهرهای استرالیا  اشاره میکند.