ائل ایستر

ائل ایستر

ائل ایستر

ائل ایستر

کدام لوازم آرایش بهترمی باشند؟

چه رنگ از ابزار زیباسازی صورت مطمئن ترند؟


بیشتر از ما گمان می‌ کنیم که ارگانیک یعنی طبیعی درست است که یکی از ارکان ارگانیک وجود مواد

گیاهی در محصول میباشد ولی این تنها پایه آن نیست با درنظرگرفتن تعریف های مرتبط به ارگانیک بودن

حتی آب هم می‌تواند در جدول

غیرارگانیک ها قراربگیرد! از سوی دیگر دراین زمان ها دیگر ارگانیک تنها به مواد غذایی منحصرنمیشود بلکه ماده های

 آرایشی بسیاری وارد بازار شده که مدعی ارگانیک بودن را میباشند؛ موادی که قیمتی خیلی بالاتر دارامیباشند و

معمولا هم بی‌رنگ و رویند ولی می‌گویند خیلی سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

ارگانیک‌ها هم باعث حساسیت می‌شوند؟
ارگانیک بودن به این معنا نیست که محصول کاملا بی‌خطر است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. کسی که پوست حساسی دارد و مدام درگیر اگزما و دیگر حساسیت‌های

 پوستی می‌شود، ممکن است نسبت به محصولات ارگانیک هم حساسیت داشته ‌باشد مثلا اگر آلرژی‌های غذایی را در نظر بگیریم، شایع‌ترین موادی که موجب عود چنین

آلرژی‌هایی می‌شوند همان مواد گیاهی مثل توت‌فرنگی،  گوجه‌فرنگی، خربزه، طالبی، آجیل و... هستند. بنابراین نمی‌توان معیار را این قرار داد که هرمحصول گیاهی و

ارگانیک حساسیت نمی‌دهد؛ چرا که مواد صددرصد گیاهی هم می‌توانند باعث آلرژی شوند پس اشخاص با پوست‌های حساس نباید به صرف ارگانیک ‌بودن اقدام به خرید کنند.

پزشکان چه توصیه‌ای دارند؟
در درمان بیماری‌های پوستی، ما پزشکان بیشتر گرایش داریم که از نسخه‌های ساختنی استفاده و  از محصولات کارخانه‌ای پرهیز کنیم و کرم‌ها و لوسیون‌های ساختنی

و به اصطلاح جالینوسی را تجویز کنیم؛ چرا که در داروهای کارخانه‌ای مواد افزاینده‌ای چون نگهدارنده‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد قارچ‌کش و... وجود دارد که ممکن است

برای پوست‌های حساس مشکل ایجاد کند بنابراین با تجویز داروهای ساختنی از مواد نسبتا گیاهی و سالم‌تر مثل اوسرین می‌توان تا حدی به ارگانیک بودن نزدیک شد.

 باید یادآورشد اگر بخواهیم در تجویز داروها و کرم‌های بهداشتی زیاد به ارگانیک بودن متکی باشیم هزینه‌ها سرسام‌آور خواهد شد و

 امکان درمان برای بعضی‌ها دور از دسترس می‌شود.



وحشتناک ترین منظره جهان درکجاست


ترسناک ترین منظره دنیا درکدام منطقه می باشد


تصویرسازی شما از اسم شبیه جزیره مترسک چیست؟ یک نام فانتزی کودکانه

که به جهانی کارتونی کودکان ربط داده می شود یا اسمی که احتمالا قرارمیباشد برروی یک شهربازی گذاشته شود؟


مردم سرزمین قبل از آنکه این نام برای یک شهربازی کودکانه در نظر بگیرند، آن را روی پرخطر ترین

باغ جهان که جاذبه توریستی دست میباشد سازشان گذاشته اند! شهری که نماد گردشگری سیاه در مکزیک به شمار می رود و شما را به دیدن هزاران عروسک زشت حلق آویز دعوت می کند!

 

جزیره عروسک ها، با نام دون ژولیان سانتانا عجین شده است. مرد گوشه نشینی که دنیا و خانواده اش را ترک کرد تا پنجاه سال از عمرش را صرف ساخت چنین باغ وحشتناکی کند. اطرافیان دون می گویند که گوشه نشینی او درست از زمانی آغاز شد که او شروع به جمع آوری عروسک های کهنه از زباله دان های شهر کرد.

 

 

وحشتناک ترین باغ دنیا!

 

 

او همچنین بعضی از عروسک های باغ وحشتناکش را از طریق مبادله میوه های باغ با عروسک ها کهنه خریداری کرد تا با آویزان کردنشان از درخت ها، بازدید کننده ها را وحشت زده کند. ایده ای که این روزها در سینمای ژانر وحشت هالیوود هم جای خود را باز کرده است!
جزیره عروسک ها

 

 

خیلی ها معتقدند که انگیزه اصلی دون ژولیان از ساخت چنین باغی، راضی کردن روح دختربچه ای بوده است که سال ها پیش در کانال نزدیک منزل او غرق شد و دون ژولیان نتوانست او را نجات دهد. عده ای دیگر اما این باغ را یک اثر هنری سیاه می دانند که از بیماری های حاد روحی او نشأت گرفته است.

 

 

وحشتناک ترین باغ دنیا!

 

با تمام اینها، انگیزه دون ژولیان هر چه که بود، منجر به ساخت عجیب ترین جاذبه توریستی کشورش شد که اگرچه تماشای آن لذتی به گردشگران نخواهد داد، اما هر سال کنجکاوی هزاران توریست خارجی را بر می انگیزد تا به بهانه دیدن زشت ترین باغ دنیا هزینه زیادی را صرف سفر به مکزیک و جزیره عروسک ها کنند!

 

دون ژولیان افسرده، سرانجام در سال 2001 خود را در همان کانالی که شاهد مرگ دخترک بود، غرق کرد تا از آن تاریخ، باغ وحشتناک او بیشتر از گذشته مشهور شود و رسانه ها به زوایای پنهان زندگی او و انگیزه ای که از ساختن این باغ داشته بپردازند.

 

 



عجیب ترین کویر جهان در سرزمین مصر


عجیب ترین خشکی جهان در سرزمین مصر


سرزمین مصر دراین دوره اگرچه به علت تب و تاب های دولتی از لیست تورهای گردشگری

جهان خارج شده است، ولی هنوز هم ازجملهاز جذاب ترین مناطق دنیاست که جاذبه های

کهن و طبیعی اش به یک اندازه برای توریستان جذابیت دارد. مصر که شاید تمام جهان

از عظمت اهرام ثلاثه اش با خبر باشند، ولی قطعا از بزرگی کویر ناشناخته آن خبر ندارند!

کویر سفید رنگ بی نظیری که تنها در مصر وجود دارد و البته همان هم هنوز به طور کامل کشف نشده است.

 

 

عجیب ترین کویر دنیا در مصر

 

 

صحرای بیضاء یا کویر سفید (Sahara el Beyda) منطقه وسیعی از مصر است که در نزدیکی روستای الفرافرة قرار دارد. صحرایی که خاک آن نشانی از زردی و سرخی کویر ندارد و خاک سفید آن در سال های اخیر گردشگران زیادی را برای تماشای آن به مصر کشانده است.

 

 

به خصوص که این صحرا در نزدیکی صحرای سیاه و کوه های کریستالی مصر قرار گرفته و همین جذابیت این منطقه را چند برابر می کند.

 

عجیب ترین کویر دنیا در مصر

 

اگر در شب گذارتان به صحرای بیضاء بیفتد، به احتمال زیاد خاک این صحرا را با برف های پودری زمستانی اشتباه خواهید گرفت! اما این صحرا نه تنها رنگ برف را تا به حال به خود ندیده، بلکه آنقدر داغ و درخشان است که تورهای گردشگری، ترجیح می دهند شب ها مسافران خود را به این کویر ببرند.

 

 

در صحرای بیضاء می توان عجیب ترین نمونه از سنگ های گچی را دید که با ملایم ترین بادها دچار فرسایش شده اند و به شکل های عجیبی درآمده اند. یکی از معروف ترین این نوع صخره ها که در صحرای بیضاء به وفور پیدا می شود، سنگ های قارچی شکلی است که به شکل غیرقابل باوری شبیه قارچ های غول پیکر خوراکی به نظر می رسند.

 

 

عجیب ترین کویر دنیا در مصر

 

البته در سال های اخیر صخره های سست و گچی این صحرا با بی توجهی گردشگرانی که از سست بودن خاک منطقه خبر ندارند، آسیب های زیادی دیده اند.


کویرمصر

صحرای بیضاء محل امنی است که گردشگران می توانند چند شب را در آن سر کنند بدون آنکه خطر حمله جانوران آنها را تهدید کند. در این صحرا خبری از خزندگان و حشرات خطرناک نیست و تنها حیوانی که اگر توریست ها خوش شانس باشند می توانند ببینند، روباه است که سرو کله آن در نیمه های شب برای خوردن باقیمانده غذای توریست ها پیدا می شود.

جنگل متحرک سرزمین


طبیعت رقصان سرزمین


اگر شما هم درگروه افرادی می باشید که نام طبیعت برایشان تداعی گر سیاهی و ترس می باشد

، مطمئن باشید که طبیعت متحرک سرزمین روسیه می تواند شما را زیادتر از هر جنگلی وحشت زده کند.

طبیعتی عجیب و دلربا با درخت های پیچاپیچ متحرک که اسرارآمیزتر از کلیه ی طبیعت های دنیا،

در پارک ملی Coronian Spit قرار گرفته است و هر سال گردشگران زیادی را برای تماشای خود به کالینینگراد روسیه می کشاند.

 

جنگل رقصان روسیه، جنگل منحصر به فردی است که شاید در هیچ جای زمین نتوانید مشابه آن را پیدا کنید. در این جنگل که به جنگل فرفری هم معروف است، تا چشم کار می کند درختان کاج در خود پیچیده ای می بینید که بدون هیچ الگوی ثابتی دور خود چرخیده اند و محققان را انگشت به دهان گذاشته اند.

 

جنگل رقصان روسیه

 

 

 

 

در سال های اخیر پژوهشگران زیادی سعی کرده اند روی دلیل رشد عجیب این درخت ها در این مکان خاص مطالعه کنند اما این مطالعات تا به حال به نتایج قطعی نرسیده است.

 

جنگل رقصان روسیه

 

اید عجیب ترین ویژگی این درختان آن باشد که همه آنها درست از یک مرحله، دستخوش تغییر می شوند اما در ادامه مسیر رشدشان، شکل های متفاوتی پیدا می کنند.

 

این کاج های 20ساله ممکن است شما را یاد درختچه های مینیاتوری ژاپنی (بونسای) بیندازند، اما گونه آن ها هیچ ربطی به این درختچه ها ندارد. از این گذشته، در میان این درخت مواردی از رشد طبیعی هم دیده می شود و به همین دلیل نمی توان رشد عجیب درخت های فرفری را به گونه خاص آنها ربط داد.

 

جنگل رقصان روسیه

 

اره این درختان نظریه های تایید نشده زیادی منتشر شده است. یکی از این نظریه ها آن است که همه این درخت ها در اثر وزش یک باد بسیار قوی به این شکل درآمده اند.

 

اما نظریه های دیگری هم وجود دارد که روی وجود یک میدان مغناطیسی قوی در سطحی از این جنگل تاکید می کند.

 

جنگل رقصان روسیه

 

نظریه دیگر با کمی تغییر، اشاره به برخورد انرژی های مثبت و منفی در این منطقه از کره زمین دارد اما عده ای هم معتقدند که شکل خاص این جنگل به دلیل مسائل زمین شناسی و جنس خاص و بی ثبات خاک آن به وجود آمده است.

عالی ترین فصل برای تور مالزی چه فصلی می باشد

تور مالزی بهداشت در سرزمین مالزی توصیه ای حائز اهمیت می باشد که سازمان بهداشت دنیا این مریضی ها را در کشور مالزی  مشاهده کرده می باشد: مرض هپاتیت A/ وبا/ انسفالیت ژاپنی نوع B/ مالاریا/ بیماری انگلی ناشی از کرم شیستومیاز / سل/ تب تیفوئید/ تب دنگیبنابراین برای حفظ بهداشت در سرزمین مالزی باید به موارد ذیل توجه کرد.

برای سفر به مالزی  باید بدانید :

- سعی کنید هتلی انتخاب کنید که به برج‌های دوقلو نزدیک باشد. در این صورت رفت و آمدتان به خیابان بینتنگ (bintang) هم آسان‌ است. هتل 5 ستاره را توصیه می‌کنم چون در مالزی هزینه هتل زیاد نیست و کیفیت هتل‌ها هم زیاد خوب نیست.

- هزینه تاکسی در کوالالامپور زیاد نیست و می توانید با تاکسی به همه‌ی مکان های مورد نظرتان بروید.

- برخلاف کشورهای مدرن (و نیز همسایه‌ی جنوبی مالزی، سنگاپور) رانندگان تاکسی خود به خود ممکن است تاکسی‌متر را روشن نکنند و شما باید در آغاز آن‌ها را مجبور به روشن کردن تاکسی‌متر کنید، یا از تاکسی پیاده شوید.

- از مترو، مونوریل و قطار سریع السیر هم می‌توان استفاده کرد. مثلاً از باتو کیو می‌توان به سهولت با قطار سریع السیر به پوتراجایا رفت. برای کسانی که مایلند مونوریل سوار شوند، بد نیست بخشی از راه خود را با مونوریل بپیمایند. البته اگر فقط هدف امتحان کردن مونوریل باشد، و قرار است به سنگاپور هم سفر کنید، مونوریل را در سنتوزا سوار شوید. با منظره‌ی زیبای سنتوزا (و رایگان!).

- اتوبوس‌های کوالالامپور را چندان توصیه نمی‌کنم. مثلاً اتوبوس‌های عمومی که تا ارتفاعات گنتینگ (genting) می‌روند ممکن است تجربه‌ی خوبی برای شما نباشند، از جمله به خاطر این که ممکن است مدت زیادی معطل شوید تا اتوبوس پر شود و حرکت کند!

- اگر در نظر ندارید به سنگاپور سفر کنید، باغ گیاهشناسی و باغ پرندگان مالزی را ببینید.

- بازدید از محله چینی‌ها و هندی‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنم. حتی محله چینی‌ها و هندی‌های سنگاپور را. مگر این که مشتاق این کار باشید.

- برای فروشگاه‌های برند، ایرانی‌ها معمولاً به خیابان بینتنگ و مرکز خرید زیر برج دوقلو می‌روند. مایلم تاکید کنم که مرکز خرید کمی دورتر به نام میدولی (mid valley) را نباید از دست داد. رفتن به این مرکز با تاکسی آسان و تقریباً ارزان است. مالزی نسبت به دبی برای خرید مناسب نیست، حتی نسبت به ایران هم بیشتر اجناس گران‌ هستند، البته اگر بعد از مالزی به سنگاپور بروید خواهید دید که مالزی چه قدر ارزان بوده است! (بسیاری از اجناس و خدمات در سنگاپور بیش از 2 برابر مالزی قیمت دارند البته سنگاپور کشوری پیشرفته و قابل مقایسه با کشورهای اروپای غربی است)

 

- دیدار از پوتراجایا (پایتخت اداری مالزی) (putrajaya) در 25 کیلومتری جنوب کوالالامپور زمان زیادی لازم دارد اما نسبت به این که در کوالالامپور جای زیادی برای رفتن ندارید ارزش دارد. با قطار تندرو به پوترا جایا بروید، در ایستگاه قطار، ایستگاه تاکسی را پیدا کنید و با تاکسی به مقصد ایستگاه کشتی‌رانی روی رودخانه بروید.

کشتی‌های کوچک با یک راهنمای انگلیسی زبان در ساعت‌های معین حرکت می‌کنند و از روی رودخانه پوتراجایا را به شما نشان می‌دهند. برای برگشتن دوباره به ایستگاه قطار، انتظار نداشته باشید که در هر نقطه از خیابان بتوانید تاکسی گیر بیاورید! وضع تاکسی در پوتراجایا خوب نیست و بهتر است سیم کارت داشته باشید و بتوانید تلفنی تقاضای تاکسی کنید. اگر سیم کارت بین المللی ندارید، از راهنمای تور تقاضای سیم کنید. در قرارداد تورتان ممکن است یک سیم رایگان در برابر هر اتاق نوشته شده باشد در غیر این صورت، باید هزینه سیم را پرداخت کنید.

- رفتن بالای برج دوقلو (petronas) (با ارتفاع 452 متر، به عنوان نماد مالزی) و برج تلویزیونی ( menara KL) (به ارتفاع 421 متر و به عنوان چهارمین برج مخابراتی جهان) که شبیه به آن در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از جمله تهران وجود دارد، از تورهای رایج داخل کوالالامپور است.

- کوالالامپور حدود 6 هزار کیلومتر از تهران فاصله دارد و پرواز مستقیم حدود 7 ساعت طول می‌کشد (تاخیر احتمالی! سه ساعت زودتر حضور یافتن در فرودگاه تهران، یک ساعت فاصله تا فرودگاه تهران، معطلی در فرودگاه کوالالامپور و فاصله فرودگاه تا هتل را که با تور نیم روز ادغام می‌شود فعلاً ندیده بگیرید تا زیاد سخت به نظر نرسد!). ایران ایر و ایر آسیا خطوط هوایی پر تردد در این مسیرند (امارات، قطر و ماهان هم پرواز دارند، در پرواز با قطر و امارات چند ساعت (در حدود 3 ساعت) توقف در قطر یا امارات هم وجود خواهد داشت). معمولاً تورهای با پرواز ایران ایر 7 شب و تورهای با پرواز ایر آسیا 6 شب اقامت در کوالالامپور را دارند.

- ساعت مالزی نسبت به ایران 5/3+ (یا 5/4+ برحسب تغییر ساعت در ایران) است.

- واحد پول رینگیت است، اما نیازی نیست از ایران رینگیت به همراه ببرید، مناسب است دلار به همراه ببرید و در صرافی‌های داخل شهر (نه فرودگاه) تبدیل کنید. قیمت فعلی هر رینگیت در ایران در حال حاضر حدود 1190  تومان است. جالب است بدانید که ارزش پول مالزی نسبت به دلار در طول سال‌های گذشته در حال افزایش بوده است.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه تور ارزان مالزی مراجعه کنید .